אנימציית דמויות – תנועות הגוף א’

קורס אונליין לאנימציית דמויות, העוסק בתנועות הגוף
קורס אונליין בשיתוף בית הספר פריים ביי פריים לאנימציה בלוס-אנג'לס.

הקורס מועבר על ידי אלון הלמן, אנימטור בחברת המשחקים Blizzard, העובד בימים אלה על המשחקים Overwatch ו- World of Warcraft.
לפני כן עבד על מגוון סרטים כגון שומרי הגלקסיה, תור 2, איירון מן 3, אוז, אנטמן וקפטן אמריקה.
הקורס מיועד לבעלי ידע מתקדם בתחום האנימציה התלת-מימדית.

אורך הקורס: כ-16 שבועות.
כמות מפגשים: 16.

תנאי קבלה:
תיק עבודות המציג שליטה מלאה בעקרונות האנימציה.
שליטה בתוכנה מאיה (בהקשר של אנימציית דמויות).
מכניקה נכונה של הגוף יכולה להיות ההבדל המכריע בין אנימציה סבירה לאנימציה מעולה. המכניקה היא עמוד השדרה של התנועה, וההבנה שלה היא הכרחית להשתלבות בתעשיית האנימציה. לכן אנו שמים דגש והכוונה על הבנה מעמיקה של המכניקה של הגוף. 

במהלך הקורס נחקור את מקור התנועה, מקור האנרגיה של אנשים, מכניקה של הליכה, ריצה ותרגילי אקרובטיקה שונים, שיווי משקל, העברת משקל, הרמת חפצים כבדים ודחיפת אלמנטים. נלמד שיטות עבודה שונות, איך מנתחים מכניקה של דמויות מתוך וידאו רפרנס, נבין מה מוביל את התנועה ומה נגרר בתנועה, ואיך אנחנו משתמשים במכניקה של הגוף למשחק.

סיבוב 180 – 
מטרת התרגיל היא העברת משקל נכונה. אנחנו נלמד איך הגוף האנושי פועל, מה מניע את התנועה, כיצד אנחנו מעבירים את המשקל על מנת להרים את הרגליים מהרצפה, ולסובב את הגוף. נלמד איך לייצר פוזיציות מפתח מרכזיות ואת חשיבות הברייקדאון. נעבור כמו בכל תרגיל על שלושת שלבי העבודה, משלב הבלוק אין, לספליין ולשלב הפוליש.  
נושאי הלימוד: פוזות מפתח, ליין אוב אקשן, אובר שוט, פולאו ת'ראו, ברייקדאון, קונטרה פוסטו, ספייסינג, קשתות, רגיעה של תנועה, תנועה אמביינטית.  

פוזות דינמיות – 
מטרת התרגיל היא הבנה ויישום של פוזות חזקות. בתרגיל זה נלמד מה גורם לפוזה להיות מעניינת, בעלת אפיל ויזואלי ועם אנרגיה פנימית. ננתח וניישם פוזות ספורט שונות, ופוזות שמספרות סיפור. 
נושאי הלימוד: ליין אוב אקשן, סילואט, קונטרה פוסטו, אי סימטריה, טקסטורה בתנועה, פשטות, מבוא למשחק בפוזה. 

אינטראקציה עם אובייקט – 
מטרת התרגיל היא הבנת מגע עם אובייקט, על ידי שימוש בקונסטריינט. תרגיל זה הוא תרגיל אימון והבנה של איך לעבוד עם קונסטריינטים בצורה נקייה ונכונה. כמו בכל תרגיל נעבוד על שלושת שלבי העבודה, משלב הבלוק אין, לפסליין ולשלב הפוליש. 
נושאי הלימוד: קונסטריינט, מעבר מ FK ל IK, מעבר נקי בפריים בודד או ברצף, ספייסינג, קשתות. 

קפיצה – 
מטרת התרגיל קפיצה של דמות אנושית במרחב. בתרגיל זה נלמד מה גורם לדמות לזנק מהאדמה, ואת ההשלכות של הפעולה עד כדי הנחיתה. כיצד הדמות מרימה את מרכז הכובד שלה, על מנת להתנתק מכוח המשיכה. נלמד פיזיקה בסיסית של גופים באוויר, ויצירת משקל משכנע בנחיתה. איך הגוף האנושי מגיב למגע עם הקרקע, וכיצד האינרציה שלנו מגיעה לרגיעה. נעבור כמו בכל תרגיל על שלושת שלבי העבודה, משלב הבלוק אין, לספליין ולשלב הפוליש.  
נושאי הלימוד: ליין אוב אקשן, קשתות, סינוס של תנועה, מרכז הכובד, כוח המשיכה, סקססיב ברייק אוב ג'וינטס של איברים שונים ושל עמוד השידרה, אובר לפ של גופים שונים, פולאו ת'ראו של תנועה, סילואט, ספייסינג, תנועה אמביינטית, שבירת קשרי תנועה בין הגופים השונים. 

ישיבה / קימה – 
מטרת התרגיל, ישיבה או תקומה של דמות אנושית בצורה משכנעת. בתרגיל זה נלמד איך דמות מעבירה את המשקל שלה למצב ישיבה, או כיצב דמות קמה ממצב ישיבה לעמידה או יציאה מהפריים. למרות שמטרת התרגיל היא להבין וליישם את הפיזיקה של הדמות, נתחיל ללמוד על מבוא למשחק. מה גורם לדמות להתיישב, או למה היא בכלל קמה. נתחיל לחשוב על הפסיכולוגיה של הדמות ואיך זה משנה את הפיזיולוגיה שלה. נלמד את אנרגיה עוברת מגוף לגוף, ומה זה אומר עם הגוף האנושי במגע עם אובייקטים גדולים אחרים. נלמד איך הגוף האנושי מצליח להעביר את המשקל שלו מאוביקט תומך לנשיאה אוטונומית שלו במרחב. נעבור כמו בכל תרגיל על שלושת שלבי העבודה, משלב הבלוק אין, לספליין ולשלב הפוליש.  
נושאי הלימוד: העברת משקל נכונה, ליין אוב אקשן, קשתות ושבירה של קשתות במגע, מרכז הכובד, כוח המשיכה, מעבר נקי של FK לIK, סקססיב ברייק אוב ג'וינטס של איברים שונים ושל עמוד השידרה, אובר לפ של גופים שונים, פולאו ת'ראו של תנועה, סילואט, ספייסינג, תנועה אמביינטית, שבירת קשרי תנועה בין הגופים השונים, מבוא למשחק ופסיכולוגיה של דמות.
הקורס מיועד לאנימטורים השולטים ביצירת אנימציה תלת-מימדית בתוכנה מאיה.
הקבלה לקורס מותנית בהעברת תיק עבודות מתאים.
לפרטים והרשמה התקשרו 03-6482345, שלחו מייל לכתובת iac@ani-mator.com או השאירו פרטיכם בטופס שלהלן.