פיתוח VR/ARוסטוריטלינג

קורס פיתוח משחקים וסטוריטלינג במציאות וירטואלית ומציאות רבודה, כולל מכינה בתוכנה Unity

מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים את עולמות ה-VR וה-AR, בדגש על יצירה נרטיבית-אמנותית אשר יכולה לעמוד בפני עצמה או לחילופין לשפר ולשכלל את המשחק אותו הסטודנטים מעוניינים לפתח. הקורס עוסק בפיתוח מעשי, לצד ההכרות מעמיקה עם תכני VR נרטיביים.

מציאות מדומה (Virtual Reality או VR בקיצור) היא טכנולוגיה המאפשרת לאדם לעבור חוויה כוללנית בעולם וירטואלי אשר משתלטת באופן מלא על החושים הויזואלים והשמיעתיים, ולפעמים אף מלווה באלמנטים תחושתיים. מנגד, טכנולוגיית המציאות הרבודה (Augmented Reality או AR) לא מכניסה את המשתמש לתוך העולם הוירטואלי, אלא מוסיפים רבדים של תוכן על גבי העולם האמיתי.

תחומי המציאות המדומה והרבודה הפוכה בשנים האחרונות לזירה תחרותית מאוד ולחזית טכנולוגית, גם בעולם המשחקים. בין אם מדובר בפיתוחים שנועדו לשפר ולסייע לנו ביומיום ולהשתלב למארג חיינו, או כלים להרחבת החוויה הבידורית – ה-VR וה-AR נמצאים היום בקדמת הבמה ובשנים הקרובות צפויים להיות יותר ויותר פופולריים.

הקורס לפיתוח ב-VR ו-AR הינו קורס מקיף ויחיד מסוגו בישראל, שנועד לתת לסטודנטים את כלל הידע והכלים הנחוצים כדי לפתח משחקים, סרטים, אפליקציות וחוויות אינטראקטיביות בתחום החדשני ופורץ הגבולות הזה.

הקורס יעסוק בשימוש במנוע Unity להתממשקות עם טכנולוגיות VR ו-AR, פיתוח מערכות וכלים המנצלים את הטכנולוגיות הנ"ל לשימושים שונים, טכניקות אופטימיזציה, הוספת פיזיקה ומערכות שמע ועוד.

פרטי הקורס

משך הקורס: 20 שיעורים, 5 חודשים.
משך כל שיעור: 3 שעות אקדמיות.
זמני הקורס: פעם בשבוע, בשעות הערב.

קהל יעד

הקורס מיועד למפתחי Unity שרוצים להתרחב או לחדד את הידע שלהם בפיתוח אפליקציות ומשחקים ב-AR או VR.

אנשים נטולי ידע ב-Unity יכולים להצטרף במחיר מוזל לקורס מבוא ליוניטי.


רשימת השיעורים:

  1. היסטוריה של VR ומבוא לתחום ה-VR הנרטיבי.
    Embodiment and Immersivness – על תפקידו של המשתמש בחוויות VR וסוגים של נרטיבים לא ליניאריים שהפלטפורמה מזמנת לנו.
    התחלת פיתוח רעיון לפרוייקט גמר.

  2. בניית ריג VR ביוניטי באמצעות XR Interaction Toolkit.
    שלבי פיתוח בVR מגרייבוקסינג לשלב גמור – מתחילים בתכנון על הנייר, בנייה של שלב באופן ראשוני כדי לבדוק אם מה שדמיינתם עובד כמו שדמיינתם, לאחר סיום שלב התכנות והבנייה של האינטראקציה עוברים לעיצוב קצת יותר סופי ואז בדיקות משתמשים.

  3. פיתוח סגנון ושפה ויזואלית בהתאם לאופי החוויה. כיצד ניתן להנחות את המבט של הצופה/משתמש?(סאונד/תאורה/תנועת מצלמה כפויה/הסתרה של חלק משדה הראייה).

  4. הגשת ביניים – פיצ' רעיונות לפרוייקטים.

  5. אינטראקציה מבוססת פיזיקה, UI דיאגטי (הזזה של חפצים, לחיצה על כפתור בעולם המשחק וכו') – Grabable, Interactable.

  6. המשך אינטראקציות – ray interactor.

  7. תנועה במרחב – Locomotion, teleportation.

  8. שיעור מעשי על אינטראקציות ותנועה במרחב, כדי לדייק את התפעול הבסיסי בדמו של כל אחד מהסטודנטים/קבוצות.

  9. Shapes XR פלאגין התממשקות עם UNITY.

  10. תלת בVR – עיצוב סביבה, Unity asset store, מודלים חינמיים, אנימציות mixamo.

  11. היכרות עם הטיימליין – לתזמון ושליטה במנגנון סיפורי בתוך המשחק.

  12. שיעור יוזר טסטינג בכיתה בין הקבוצות.

  13. פוסט-פרוססינג כאמצעי נרטיבי.

  14. אופטימיזציה ובילד.

  15. היסטוריה של AR ומבוא לתחום. מעבר לשימוש ב-AR Foundations והסבר מקוצר על ההבדל בין AR Core לAR Kit (אפל לעומת אנדרואיד).

  16. יצירת סצנה ב-AR. הוספת אובייקט בעולם האמיתי, וכלי Tracking על משטח.

  17. אינטרקציה עם אובייקט ב-AR. הפעלת אנימציות / הוזזה של חפצים, לחיצה על כפתור בעולם המשחק וכו').

  18. שימושים מתקדמים ב-AR – זיהוי גוף, זיהוי פנים, מארקרים, זיהוי אובייקטים בסביבה.

  19. עבודה בכיתה לקראת הגשות.

  20. הגשת פרויקטים.

קהל יעד

הקורס מיועד למפתחי Unity שרוצים להתרחב או לחדד את הידע שלהם בפיתוח אפליקציות ומשחקים ב-AR או VR.
אנשים נטולי ידע ב-Unity יכולים להצטרף במחיר מוזל לקורס מבוא ליוניטי.

ציוד נדרש

בגלל שחלק עיקרי בקורס מתעסק ביצירת משחק בתוך מציאות מדומה, מומלץ להצטייד במשקפי VR.

במהלך הקורס, ימצא זוג משקפי מציאות מדומה בכיתת הלימוד. בנוסף, הקורס יעסוק בפיתוח משחקים ל-AR לטלפונים סלולריים בסביבת אנדרואיד, אך הידע הנרכש בקורס ישים גם למכשירי Apple ויינתן דגש בקורס לגבי השינויים הנחוצים במעבר פלטפורמה.

הרשמה

להרשמה התקשרו 03-6482345,
שלחו מייל ל-iac@ani-mator.com
או השאירו פרטיכם כאן.

תיאור כללי

סילבוס מלא

פרטים והרשמה

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: