אנימציהתלת-מימדית

מסלול דו-שנתי לאנימציה בתלת-מימד, המתמקד בתוכנות Maya ו-ZBrush

הקורס הוותיק, המקיף והמוביל בישראל להכשרה מקצועית בתחום האנימציה, בדגש על מידול, פיסול, שיידינג, תאורה, רנדר ואנימציית דמויות. דגש מיוחד על תחום המשחקים.

הקורס מכשיר את הסטודנטים לעבודה כאנימטורים וכאמני תלת-מימד, באמצעות שיעורי תוכנה וכן שיעורים תאורטיים, המועברים על-ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם. משך המסלול הוא 26 חודשים. הוא מחולק לשישה סמסטרים (אורך כל סמסטר כשלושה וחצי חודשים), ומוצע במתכונת לימודי בוקר או ערב.

התוכנה המרכזית הנלמדת בקורס היא Maya – תוכנת האנימציה התלת-מימדית המובילה בעולם. לאחריה נלמדת תוכנת הפיסול ZBrush. הקורס מעניק גם בסיס הכרחי בחבילת התוכנות של Adobe, לרבות Photoshop, Premiere, After Effects, תוך התייחסות לשימושיהן בתחום האנימציה התלת-מימדית. כמו כן נלמדות התוכנות Substance Painter ו-Substance Designer, וניתן בסיס גם בתוכנות Unity, Unreal, 3DS Max, Mari, Marvelous Designer ועוד.

בסיום המסלול מפיק כל סטודנט תיק עבודות (שואוריל), המהווה את כרטיס הביקור שלו בבואו במגע עם מעסיקים פוטנציאליים.

קורס אנימציה תלת-מימדית ב-IAC הוא כיום הקורס המקצועי והמקיף ביותר בישראל, ובוגריו משתלבים כל העת בחברות המשחקים ובאולפני האנימציה המובילים במדינה. הוא מצייד את הסטודנטים במגוון רחב של כלים, תחומי-ידע, טכניקות ושיטות עבודה, ומאפשר להם להפוך לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כבר בתום הקורס.

ניתן ללמוד את המסלול בארבע מתכונות:

מסלול רגיל: 3 פעמים בשבוע – מלבד לימודי תוכנה, מסלול זה כולל גם שיעורי מבוא בתחומים כגון אמנות, גרפיקה, אנטומיה, עריכה ופוסט פרודקשן.

מסלול מורחב: 4 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל את קורס כלים וטכניקות לאנימטורים, המכיל הרצאות וסדנאות בתחומים כגון רישום, עיצוב דמויות, קולנוע, כתיבה, משחק, פסקול ועוד.

מסלול משולב: 4 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל גם לימודי אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית.

מסלול משולב-מורחב: 5 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל גם את קורס אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית וגם את קורס כלים וטכניקות לאנימטורים.

פירוט נושאי הלימוד:

במסלול אנימציה תלת-מימדית נלמדים כל שלבי העבודה בתלת-מימד. משלבי העיצוב הראשוניים ועד שלבי העריכה הסופיים. הסטודנטים מקבלים ידע נרחב לגבי כל הכלים, הטכניקות, שיטות העבודה והתוכנות הנחוצות.

במהלך הלימודים יכול כל סטודנט למצוא את מקומו ואת התחום המועדף עליו, לפי נטיותיו האישיות. ניתן ללמוד לעומק את שיטות העבודה הנהוגות בתחום המשחקים או בתחום ההדמיות. ניתן להרחיב לנושאים של פוטו-ריאליזם או עיצוב דמויות. ניתן להתעמק באנימציית דמויות או אפקטים מיוחדים. כל אחד מהתחומים מצריך ידע מיוחד, אותו מעבירים במכללה מיטב אנשי-המקצוע, כאשר כל מורה מעביר שיעורים בתחום ההתמחות הספציפי שלו. הסטודנטים לומדים את כל המקצועות ומכינים תיק עבודות מקיף, אך יש באפשרותם להתמחות בתחום ספציפי אחד, על-פי בחירתם.


מכינה:

מפגש היכרות: סקירת הקורס והיכרות עם צוות הקורס.

הכרת המחשב: בדגש על נתונים ומפרט הנחוצים עבור אנימציה תלת-מימדית.

פוטושופ: מבוא לעיבוד תמונה והיכרות כללית עם התוכנה.

רישום: בדגש על פרספקטיבה, התבוננות ותפיסה תלת-מימדית.

פיסול: בדגש על אנטומיה ותפיסת נפחים תלת-מימדיים.

סמסטר א':

לימודי תוכנה: בסיס בתוכנה Maya והבנת עקרונות העבודה בתלת-מימד.

מידול: בניית אובייקטים תלת-מימדיים. מידול הארד-סרפייס ומידול דמויות.

טקסטורות ורנדר: חומרים ומרקמים. פוטוריאליזם. סיגנוּן. מנועי רנדר. פרישת UV.

תאורה: סוגי תאורה. תאורה קולנועית. תאורה נפחית (Volumetrics , GI ,HDR).

מצלמה: הגדרות כגון רוחב עדשה, עומק שדה, טשטוש תנועה, רזולוציה וכו'.

אנימציה: ציר-הזמן. אנימציית מצלמה. עבודה עם קיפריימים.

פוטושופ: שימוש בתוכנה PhotoShop לתיקוני צבע וליצירת טקסטורות.

קולנוע ועריכה: בסיס בתוכנה Premiere והכרות עם יסודות העריכה והבימוי.

פיסול דיגיטלי: הכרות עם ZBrush, מידול ראש ריאליסטי. אנטומיה וטופולוגיה.

סמסטר ב':

מידול: העמקה במידול הארד-סרפייס, כולל טופולוגיית הארד-סרפייס.

חומרים וטקסטורות: עבודה בתוכנה Substance Painter.

רנדר: הכרות עם שיטות עבודה שונות במנוע הרנדר Arnold.

אנימציה: בסיס בעקרונות אנימציה. כדור קופץ, מורפינג וליפ-סינק.

קומפוזיטינג: בסיס בתוכנה After Effects ויסודות בתיקוני צבע ובעבודה עם EXR.

מבע קולנועי: שוטים, פריימים וזוויות צילום. קומפוזיציה. עבודה עם סאונד.
שואוריל: הפקת סרטון שואוריל ראשוני (אוסף עבודות).

סמסטר ג':

הדמיות: פרויקט הדמיה אדריכלית, בדגש על שיידינג, תאורה, רנדר ופוסט.

רנדר: עבודה על מנוע הרנדר V-Ray: תאורה, חומרים, טקסטורות והגדרות רנדר.

מידול: מידול דמות קארטונית. דגשים באנטומיה, טופולוגיה וריטופולוגיה.
ריג: עצמות, ג'וינטים וקונטרולרים. היררכיה. IK מול FK. סקינינג, קונסטריינטס ועוד.
שיער: יצירת פרווה, שיער קצר ושיער ארוך באמצעות XGen.
מידול מתקדם: עבודה עם Cluster ו-Lattice ושימוש ב-Blend Shapes.

סמסטר ד':

מידול: מידול דרקון. דגשים באפיון, עיצוב, פרופורציות וריטופולוגיה.

אנימציה: אנימציית דמויות. עקרונות אנימציה, פוזות. מכניקת גוף.

רינדור בשכבות: שימוש במאיה ובאפטר אפקטס ליצירת שכבות והוספת אפקטים.

ניהול טכני: פארטיקלז ודיינמיקס. ריג'יד באדי, סופט באדי ובדים. MASH.

התמחות: בחירת תחום התמחות מתוך שלל מקצועות הלימוד.

סמסטר ה':

אנימציה: אנימציית דמויות למתקדמים. משחק, הבעות פנים, עיניים, פוליש ועוד.

פיתוח משחקים: הכרות עם מנוע המשחקים Unity, כולל מבוא לתכנות.

מידול למשחקים: מידול Low-Poly למשחקים והכרות עם התוכנה 3DS Max.
טקסטורות למשחקים: עבודה עם Substance Designer ו-Mari.
אנימציה למשחקים: שימוש בלופים, יבוא ויצוא מתוכנות תלת-מימד.
פרויקט התמחות: בחירת בין מידול לאנימציה והעמקת הלימוד בתחום זה.

סמסטר ו':

פרויקט גמר בכל נושא, על פי בחירת הסטודנט, בליווי אישי של צוות המורים.

תיק עבודות: הפקת תיק עבודות מקיף, הכולל התמחות בתחום ספציפי.

הכנה לתעשיה: מפגשים בנושא התעשיה ושוק העבודה בארץ ובעולם.

שואוריל: הפקת סרטון סופי המשמש ככרטיס ביקור מקצועי.

(אופציונלי) סרט גמר: סטודנט המעוניין בכך יוכל להפיק סרט אנימציה אישי.

הסטודטים מקבלים עזרה, הכוונה וליווי אישי מצוות המורים בהפקת תיק העבודות, פרויקט הגמר והשואוריל.

משך המסלול 26 חודשים, המחולקים למכינה ועוד 6 סמסטרים.
המסלול נפתח 4 פעמים בשנה, בחודשים אוקטובר ואפריל, במתכונות בוקר וערב.
שיעורים מונחים מתקיימים עד 3 פעמים בשבוע.

שעות השיעורים במתכונת לימודי בוקר: 10:30 – 13:45.
שעות השיעורים במתכונת לימודי ערב: 17:30 – 20:45.
שיעור משותף לקורסי בוקר וערב: יום רביעי 17:30 – 20:45.
במהלך השנה הראשונה השיעורים עשויים להתארך בכשעה.

בנוסף מתקיימים שיעורי תרגול בנוכחות מתרגל במשך כל השבוע.
התרגולים מתקיימים כל השבוע בשעות 10:30 – 21:30.

המסלול מוצע בארבע וריאציות:
המסלול הרגיל כולל לפחות 160 שיעורים, שהם 640 שעות אקדמאיות.
המסלול המורחב כולל לפחות 196 שיעורים, שהם 784 שעות אקדמאיות.
המסלול המשולב כולל לפחות 210 שיעורים, שהם 840 שעות אקדמאיות.
המסלול המשולבמורחב כולל לפחות 250 שיעורים, שהם 1000 שעות אקדמאיות.

שימו לב:

  1. המסלולים נמצאים בעדכון תמידי ומותאמים לשינויים שמתרחשים תדיר בתוכנות ובשיטות העבודה. המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן מעת לעת, בהתאם לשיקוליה, את נושאי השיעורים, התאריכים ורשימת המורים.

  2. הקורס אינו מתעמק בתוכנות פוטושופ, פרמייר או אפטר-אפקטס, אותן ניתן ללמוד בנפרד בקורסים אחרים ב-IAC. העבודה בתוכנות אלו במהלך הקורס היא רק לצרכים ספציפיים, וההיכרות איתן היא מוגבלת וממוקדת.

תיאור כללי

סילבוס מלא

נתונים כלליים

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: