איך יוצריםסדרות-טלויזיה וסדרות-רשת

קורס לפיתוח סדרות (אנימציה או לייב) מהרעיון הבסיסי, דרך התסריט ועד לפיצ'ינג וגיוס כספים

עולם סדרות הטלויזיה וסדרות הרשת גדל ללא הרף ומציע לאמניות ואמנים הזדמנות לקחת את המושכות בידיים וליצור יצירה שיכולה להגיע לשלל עיניים.

אבל איך מתחילים? איך מביאים את הרעיון הכללי שמסתובב בראש לעבר סדרה של ממש ולתסריט שמיד אפשר להתחיל להפיק? ואיך מצליחים גם לגייס תקציבים?

לי להב, תסריטאית, קולנוענית ואנימטורית העובדת בהוליווד על פיתוח סדרות וסרטים עבור חברות כמו דיסני, וורנר, סוני, HBO ועוד, תעזור לכם להגשים את החלום, ותעניק לכם את כל הכלים הדרושים כדי להתחיל. בסוף הקורס יהיו ברשותכם אמצעים שיאפשרו לכם להרים את הסדרה שלכם (אנימציה או לייב-אקשן), לפנות למפיקים, להתחיל פרויקט מימון המונים, או ליצור בעצמכם מהבית – כולל מצגת אודות הסדרה וכן תסריט לפרק ראשון.

מרצה אורח: ניר ברגר – תסריטאי ובמאי, מיוצרי הסדרות המפקדת (זוכת 20 פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה), סוף הדרך, היהודים באים, הכלום הגדול ועוד. התחיל את דרכו המקצועית עם סדרת-רשת מצליחה בשם שיחות יוצאות. ניר יצטרף לשיעור הפיצ'ינג בסוף הקורס כדי לתת פידבק לצד לי.

חשוב לציין: הקורס מתמקד בהפקת סדרות, אבל את הכלים שתרכשו בו תוכלו להחיל על יצירות מסוגים שונים, לרבות סרט באורך מלא, סרט קצר ואפילו משחק מחשב.

פרטים כלליים:
משך הקורס: כחמישה חודשים, 20 שיעורים.
מועדי השיעורים: ימי ראשון בשעות 18:30 – 21:00.
פורמט הלימודים: אונליין בזום, כולל הקלטות שיעורים.
מועד פתיחה: 19/05/2024.

נושאי-לימוד עיקריים:
איך מעצבים את המסר הנכון ליצירה שלכם?
איך מעצבים רעיונית את העולם והדמויות?
מה זה תמה, סטורי, טון וסטייל?
מה זה פיצ' דק ולמה זה חשוב?
מהם אמצעי המבע הקולנועי?
איך מגייסים תמיכות או פונים למפיקים?
עבודה על תסריט.
עבודה על עיצובי דמויות וסביבות.
עבודה על פיצ' דק.
עבודה על פיילוט.
שיחות אישיות.
ערב פיצ'ינג.
(פירוט נושאי לימוד בלשונית "סילבוס מלא").

איך נרשמים?
השאירו פרטיכם בטופס שכאן,
שלחו מייל לכתובת iac@ani-mator.com
או התקשרו 03-6482345.

המלצות על הקורס ועל המורה:

גיא ברעלי – מפיק באולפני וורנר בהוליווד ושואו-ראנר בנטפליקס:

לכל מי שיש לו רעיון בראש לסדרה או סרט, שבטוח שיהיה להיט אם רק יופק – מיד להרשם לקורס של לי להב! אני עשיתי זאת ללא היסוס, ואכן ציפיותיי התממשו ובגדול. להב הנחתה את הקבוצה במקצועיות, מסירות ובאין סוף סבלנות, עזרה לכל אחד מאיתנו לפצח את המהות של הרעיונות שלנו, ליוותה אותנו בתהליך הפיתוח, יצירת הדמויות הראשיות והמשניות, העולם, הטון, התמה, ולבסוף הראתה לנו איך להשלים את התהליך עם אילוסטרציות ותמונות ליצירת ה׳פיץ׳ דק׳ הסופי.
בסוף הקורס, לכל אחד מאיתנו הייתה אשכרה תוכנית (או סרט) ביד איתו יכולנו ללכת מחר לנטפליקס ולעשות להם פיץ׳. ולא רק זאת, בעזרת הידע שרכשתי בקורס, יכולתי ליצור פיצ׳ים כאוות נפשי, ואף מכרתי רעיונות לפיתוח בחברה בה אני עובד. מומלץ בחום!

תום דניאלי – מאיירת ומייסדת בית הספר לאיור "ארטיק":

המלצה רותחת על הקורס של לי להב המשובחת שיוצא למחזור נוסף! אני השתתפתי במחזור הקודם וממליצה ממש! בניה של כל רעיון שלכם לסדרה אמיתית שאפשר לקחת ולהגיד, ככה! לי אישית הקורס היה מקום לדבר ולפתח את הרעיונות שלי וגם לשמוע מחבורה מעולה ומוכשרת של תלמידים על הרעיונות המטורפים שלכם וכן המון פידבקים. אז אם מתבשל במוחכם הרעיון לשגעון החדש שיסחוף את נטפליקס- זה המקום לפתח אותו!

דור צח ושיר קנובלר – סטודיו חתול תקול:

לי להב ייעצה לשני פרויקטים יצירתיים שלנו סביב השנים 2020-2021. הראשון היה "כיף חיים", סדרת רשת קומית באנימציה. עבדנו עליה בחממת הפיתוח "דראפט/סקיצה" של קרן מקור, והייעוץ ניתן במסגרת הזאת. חווית העבודה עם לי היתה מצוינת. היא סייעה לנו לאפיין את הדמויות והעולם שבו הן פועלות, והעלתה שאלות חשובות ורעיונות יצירתיים ומעשיים. הפרויקט הפך בסופו של דבר מסדרה לקומיקס רשת באנגלית, Let's Have Fun, שפותח עבור פלטפורמת התוכן piggy.to.
השני הוא "Crosswalk Guardians", קומדיית הרפתקאות באנימציה לטלוויזיה. לי ייעצה לנו לקראת הגשת הפרויקט לחממת הפיתוח "הקפיצה המשולשת" של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ירושלים. גם במקרה זה היא העלתה נקודות חשובות ומקוריות, שסייעו לנו להתקבל לחממה ולפתח את קשרינו בתעשייה. בעקבות זאת חברנו לשותפים שעבדו על יצירות אנימציה בעלות שם עולמי, וכיום הסדרה עומדת בפני סבב פיצ'ינג מול אולפנים מובילים בהוליווד.
אנו ממליצים מאוד על העבודה עם לי, שמעבר לתועלת היצירתית בה – היא גם תמיד נעימה, עניינית ובגובה העיניים.

יבגני בלינוב – מעצב גיים דיזיין ונרטיב:

למדתי אצל לי להב פעמיים בסדנת פיתוח קונספט לתסריט, פעם אחת בשביל סדרה, פעם שניה בשביל משחק מחשב, ממליץ מאוד! לי יודעת להכנס לעומק היצירה, להבין אותה ואת הכוונה שלה, להכנס לראש של היוצר ולתת המלצות on point. זה עזר לי להבין איפה החוזקות והחולשות של העלילה שלי (בשני המקרים), ולעשות את השינוים הנכונים כדי לשפר אותה. וזה כמובן עזר לי לראות יותר טוב במה להתמקד במצגת הפיץ׳, מה חשוב ומה פחות. בקיצור, ממליץ בחום!

עודד אילני – מאייר, אנימטור ומקים סטודיו סילגווין:

לעבוד עם לי על הפרויקט היה פוקח עיינים. למרות שפיתחתי אותו הרבה זמן, היו לו מספר גורמים לא מהודקים ברמת הבסיס שפספסתי מרוב שעבדתי עליו, על הנקודות האלה עבדתי עם לי. שאלנו שאלות חשובות וחידדנו אותו למשהו הרבה יותר ברור וממוקד. לקראת סוף העבודה המשותפת שלנו נוצר מצב שעכשיו שהבסיס היה כל כך מגובש, שכל תוספת לא פגעה בטיב הפרויקט אלא רק שיפרה אותו.
הלימודים עם לי לימדו אותי משהו מעבר לרמת הפרויקט שאני אקח איתי להמשך:
יש איזון חשוב בין "נכון יותר ונכון פחות" למה שאתה יוצר לעומת כמה כיף לך ליצור את את זה. אם אתה נהנה אבל לא עוצר לשאול שאלות חשובות, לבדוק את אמינות מה שאתה יוצר בעיני אחרים, יהיה קשה להאמין ליצירה שלך. אבל אם אתה רק שואל את עצמך ואחרים שאלות, אתה לא תרצי לספר את הסיפור כי אתה תשקע בספק עצמי. תהנה, תשאל שאלות, תהנה שוב וחוזר חלילה. ממליץ בחום רב, שווה את זה.

אלה בן יעקב – אנימטורית ומאיירת:

ההנחיה של לי עזרה לנו לחדד את הרעיון הבוסרי שחשבנו עליו לקונספט מפורט ברור וקונקרטי שניתן לפתח איתו סדרה. היא ידעה לשאול את השאלות הנכונות ולהצביע על דברים שאפשר להתמקד בהם, ועדיין השאירה לנו חופש בחירה לנווט בו לפי דעתנו האמנותית. היעוץ של לי מקצועי וכנה, ובכללי ניתנה תחושה בייתית וחמימה שאנחנו בידיים טובות.

רשימת השיעורים:

  1. מה מאפיין סדרות רשת וסדרות טלויזיה? מה יהיה בקורס הזה? ההיסטוריה של סדרות הרשת והטלויזיה.

  2. קונספט, לוגליין ושאלת נושא – יש לכם רעיון לסדרה? נפלא. איך מתחילים? נלמד מונחים מקצועיים וצעדים ראשונים.

  3. דמות ראשית – איך יוצרים דמות ראשית שהצופה ירצה לעבור איתה מסע? מה מאפיין דמויות ראשיות בולטות וחזקות?

  4. דמויות משנה – מי הדמויות שסובבות את הדמות הראשית שלכן? איך הן מאתגרות ומוסיפות לה אך גם מוצאות כיוון משלהן?

  5. סטורי – יש דמויות, יש פסים לרכבת, פנטסטי! עכשיו נפענח את העלילה הבסיסית, חזקה מספיק כדי שתופיע בתקציר לסדרה בנטפליקס.

  6. תמה – מתחת לסטורי פועם לב – הוא התמה שלכם. על מה הסדרה שלכם באמת? מה המסר שאתם מעבירים לקהל?

  7. טון וסטייל – הז׳אנר שלכם – מה השפה של הסדרה שלכם? בשיעור הזה נביא רפרנסים, נלמד איך יצירה אחת נראית שונה לחלוטין בידיים של יוצרים שונים- ואיך מעניקים לסדרה שלכם את הטון היחודית שלה.

  8. עולם – עיצוב ומציאת שפה – כעת משיש לנו שפה, איך מוצאים איורים או רפרנסים שיבהירו איך היא נראית? ספוילר: ממש לא חייבים להיות מאיירים בשביל זה.

  9. פרקים ו/או ארק (קשת עלילתית) – מה מתחולל במהלך הסדרה שלכם? בשיעור הזה נלמד איך ליצור ארק עונתי שמתאים לסדרה שלכם.

  10. יצירת פיץ'-דק – מצגת הסדרה שלכם – כל מה שלמדנו עד כה צריך להביא בעטיפת מתנה נאותה לעיני המפיקים. פיץ׳ דק היא מצגת שעושה בדיוק את זה. נלמד מה הופך פיץ׳ דק/מצגת פיץ׳ לאחד שאי אפשר להתעלם ממנו.

  11. פגישות אישיות לפני תסריט – חיזוק היצירה האישית של כל סטודנט – כל סטודנט יקבל פלח זמן אישי לחזק את היצירה שלו.

  12. מהו תסריט? קולד אופן, 3 מערכות וכו'. נלמד את הבסיס של יצירת פרק סדרה.

  13. פיילוט – מה מכיל פיילוט? מה חשוב שיהיה בו? מה התמה של הפיילוט שלכם ואיך מתקשר לתמה הכללית של הסדרה?

  14. ברייקדאון – לפני שכותבים תסריט, מפרקים תסריט. סצינה סצינה. איך זה עוזר ואיך עושים את זה.

  15. שפת התסריט, המלל והטכניקה – אין מנוס: לתסריט יש שפה ויש ללמוד אותה. זו עבודה מעצבנת, אבל עם הטריקים הנכונים היא לא כל כך מפחידה.

  16. שיחות אישיות – כתיבת הפיילוט – כל סטודנט יקבל פלח זמן אישי לחיזוק הפיילוט שלו.

  17. איך עושים פיץ׳ בעל-פה? לעשות פיץ׳ זו אמנות, וגם אותה אפשר ללמוד.

  18. שיחות אישיות – כל סטודנט יבצע את הפיץ׳ אחד על אחד ויקבל הערות.

  19. ערב פיצ׳ים עם הערות – נארח את ניר ברגר לערב בלתי נשכח, שבו תציגו את הסדרה שלכם ותקבלו פידבק מלי ומניר.

  20. מה הלאה? סושיאל מדיה, קרנות, מימון המונים, חברות הפקה ושיווק עצמי.

לי להב היא אנימטורית ותסריטאית העובדת בלוס אנג'לס.
עבדה על פיתוח סדרות אנימציה ולייב אקשן עם חברות כמו דיסני, וורנר, סוני, HBO max, אימג’ן, ורטיגו ועוד.

כותבת בית בפלטפורמה RoosterTeeth.
יצרה את ערוץ היוטיוב OnlyLeigh, שלו כ-350 אלף מנויים וכ-30 מיליון צפיות.
יצירותיה הופיעו במגזינים כמו רולינג סטון, הוליווד ריפורטר, ורייאטי, טיים ועוד.

בימים אלה עובדת על פיתוח סדרה עם וורנר ופיתוח סרט עם באזפיד הפקות.
את השכלתה רכשה במסלול אנימציה בבצלאל.

תיאור כללי

סילבוס מלא

אודות המרצה

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: