ארגז הכלים למעצבבעידן ה- AI‏

27/04/2024

עולם העיצוב הגרפי הוא אחד התחומים הראשונים שנכנס לעידן הבינה המלאכותית. כמעט בכל חודש מופיעים פיתוחים חדשים שנועדו לעזור למעצבים להפוך דמיון למציאות, ליצור עולמות מדהימים, וגם לקצר ולייעל תהליכי עבודה שהיו עד כה ארוכים ומורכבים. כיצד ה- AI משפיע על עבודת המעצבים ואילו כלים חייבים להוסיף לארגז הכלים שלכם, בפוסט הבא.

הבינה המלאכותית העבירה את העולם שהכרנו לדרגת מציאות חדשה. ברור לכולם שמשהו השתנה בעולם. בין הראשונים להרגיש את השינוי הם המעצבים, אשר מצאו את עצמם עם יכולות שלפני כמה שנים היה אפשר רק לדמיין. מהר מאוד נוצר חשש, כמו תמיד כאשר ישנה טכנולוגיה חדשה, כי היא תחליף את עבודת המעצב. אך עם הזמן התברר, שעדיין אין תחליף לאדם שמאחורי העכבר. AI מעניק ארגז כלים עוצמתי שמחליף הרבה תהליכים ידניים וחוסך זמן רב, אך עדיין הוא זקוק לכישרון, אינטואיציה וידע אנושיים. כאשר מעצבים משלבים כוחות עם הבינה המלאכותית, הם יכולים לעוף על כנפי הרעיונות שלהם וליישמם על ידי ה"מכונה", בצורה ובאופן משוכללים הרבה יותר. המעצבים יכולים גם להיעזר בבינה כדי לקבל רעיונות קריאייטיב, ולהגיע לעיצובים מורכבים מאוד, הדבר נכון לגבי איורים סטטיים, מבנים, ממשקי UX/UI, וידאו, אנימציה ועוד.

כיצד AI מסייע בתהליכי העיצוב?

* רעיונות והשראה: חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב הוא החשיבה המקדימה על העיצוב וכיצד הוא מתקשר עם הצופה. אם בעבר מעצבים היו פותחים ספרי עיצוב וגרפיקה כדי לקבל השראה וכיוונים לעיצוב שלהם, ולאחר מכן היא משוטטים בעשרות אתרים עד שהיו מוצאים את מה שחיפשו, כיום ה-AI מסייע לקבל השראה בכתיבת משפט. זה כאילו כל "ספריית" הידע האנושי נגישה למעצב, והוא רק צריך להגיד מה הוא מחפש. בכך היא מאפשרת לו ליצור סגנונות, פלטות צבעים מורכבות, וסגנונות חזותיים מהפכנים.

את המודלים המובילים של AI (כגון ChatGPT ו- Midjourney) מאמנים באמצעות הזנת כמות עצומה של תכנים שנצברו לאורך ורוחב האינטרנט הפתוח, וכן מאגרי מידע סגורים. היכולת של לעבד את כל המידע הזה, ולספק למעצב תמונה אחת או יותר בנושא ובסגנון אותו הוא מחפש, היא יכולת זו שהופכת אותו לעוצמתי כל כך.

כדי לקבל השראה אפשר להשתמש ביכולות עיבוד התמונה של AI, אך לעיתים קרובות אנו משתמשים גם בכלים טקסטואלים כדי לספק לנו הבנה טובה יותר של התחום, לנתח את קהל היעד, ולעיתים גם לספק קופי וטקסט לעיצובים.

* אוטומציה: לעיתים נתקלים בעבודות הדורשות חזרתיות מעייפת, AI פותר הרבה פעמים את המעצב מעבודה מעייפת בזכות היכולת "לזכור" עבודות קודמות ולבצע התאמות באופן אוטומטי.

* עריכת תמונה: האלגוריתמים המתקדמים מאפשרים למעצבים לערוך במהירות תמונות, להחליף רקעים, לשפר צבעוניות, תוך יצירת אפקטים אמנותיים מדהימים.

כלי העיצוב המובילים באמצעות AI

החידושים והשיפורים בתחום העיצוב הגרפי מבוסס הבינה המלאכותית הם אינסופיים, ומדי חודש אנחנו מוצאים בשוק עוד ועוד מהם. הנה כמה שכבר הפכו לקלאסיקות עיצוב וכאלה שעוד יהפכו. אנשי מקצוע חייבים כמובן להתעדכן ללא הרף.
כלי העבודה המרכזיים של המעצבים

Adobe AI
אדובי היא החברה המובילה כבר מספר עשורים את כלי העיצוב המרכזיים בתחום. בתור מובילה, היא אחת מהחברות הראשונות שהזדרזו לשלב AI בכלי העיצוב שלה, כולל פוטושופ ואילוסטרייטור. מודל ה- AI שלה נקרא Adobe Firefly שמעצים את יכולות המעצב עם מגוון יכולות, החל מיצירת תמונה באמצעות טקסט, יכולות להסרה אוטומטית של אובייקטים והזזתם, מילוי שטחים באמצעות תבניות, יצירת וריאציות של פלטת צבעים והפיכה לתלת מימד. כל אלה מקצרים זמני העבודה משמעותית, ומאפשרים להעשיר את התהליך העיצוב, ולהשקיע יותר זמן בפיתוח הקונספט העיצובי ופחות בעבודה טכנית. בנוסף, אדובי יצרה את Adobe Sensei – מנהל שיווק חכם (או טייס משנה) שמקצר תהליכי תכנון, פיתוח וניתוח בשיווק.

במסלולי הלימוד Design Master ו- Digital Master ללימוד עיצוב גרפי, אנו מתאימים את תוכניות הלימודים בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולמגמות העיצוב הנהוגות במקומות העבודה. היות וכלי AI הפכו לחלק בלתי נפרד מתהליכי חשיבה ועיצוב גרפי, שילבנו את השימוש בכלים השונים בתוכנית הלימודים, והסטודנטים שלנו זוכים לידע עדכני.

כלי AI המשתלבים בתהליך העיצוב

Midjourney: הכלי הציבורי הראשון שאיפשר לכל אחד ליצור תמונה תוך שניות באמצעות Prompt טקסטואלי, והפך לחלק בלתי נפרד מארגז הכלים של כל מעצב. הוא משמש גם כדי להפיק תמונות וגם כדי לקבל רעיונות. זהו אחד מהכלים המובילים מבחינת עושר סגנונות ורעיונות, ובלימודי העיצוב ב- IAC, אנו לומדים כיצד להוציא ממנו את המרב ולשלבו בתהליך העיצוב. הגרסה בתשלום מאפשרת עיבוד מהיר יותר של תמונות. ממשק המשתמש ב- Discord אינו ידידותי מאוד, אבל שווה את ההשקעה בזמן הלימוד.

ChatGPT: חברת OpenAI, המפתחת של ChatGPT, הוסיפה לכלי כתיבת הטקסטים גם יכולת ליצור תמונות על בסיס מנוע DAll-E. החסרון לעומת Midjourney הוא שבכל פעם מופקת רק תמונה אחת, וזה דורש חזרתיות. לעומת זאת, יכולת הבנת התיאורים של הכלי היא טובה יותר.

Galileo AI: כלי עיצוב UI שאומן על גבי אלפי עיצוב ממשק משתמש, כדי לספק תאימות למגוון פלטפורמות.

וידאו:
מודלים לעיבוד וידאו נמצאים צעד מאחורי יכולות העיצוב של תמונות סטטיות, אך כבר כיום ישנם מספר כלים שניתן להגיע איתם לתוצאות משביעות רצון.
OpenAI Sora – היכולות של Sora ליצור קטעי וידאו קצרים באיכות שלא נראתה בעבר, וברמה של ריאליזם עצום. מדובר בשינוי משמעותי בעולם הוידאו ברגע שתהיה נגישה לציבור המעצבים הרחב.
Runway – כלי להפיכת תמונה לוידאו וכן יצירת וידאו מתוך טקסט. עדיין גולמי, אבל מאפשר להגיע מידי פעם לתוצאות מרשימות.
Descript – כלי לתמלול וידאו. לא תמיד ברמת דיוק גבוהה, אבל מסייע מאוד בעבודת עריכת וידאו וסידור התכנים.

כלי עזר
לעיתים אין צורך בכלים כבדים שעושים את הכל, ואנחנו צריכים מומחה שיודע לעשות משימה אחת, אבל טוב. להלן שני כלים כאלה:

Alpaca : כלי להמרת עיצוב דו-ממדי לתלת-ממדי. קלאסי לאדריכלים ולמעצבי מוצר המחפשים עומק ופרספקטיבה.
Let's Enhance : כלי לשיפור תמונות באמצעות ה-AI. משחזר תמונות ישנות ומשביח תמונות מרזולוציה נמוכה לגבוהה תוך תיקון שלהן, מילוי חוסרים ופגמים, ועוד.

Synthesia – זקוקים לקריין רצף לוידאו שלכם? צרו בקלות Avater וצאו לדרך.

עיצוב גרפי – כלי נישה
Canva: פלטפורמה שנבנתה למעצבים חובבים, והחלה לשלב AI כדי להציע אלמנטים עיצוביים, פריסות ואפילו מיקום טקסט. קלות העבודה שלה הפכה אותה לפופולארית.
Uizard: כלי שנועד להפוך סקיצות ואיורים לקובצי עיצוב דיגיטליים. מסייע ליצירת אב-טיפוס במהירות.
Designs.ai: ערכת כלים גדולה שמסייעת ליצירת סרטונים, פרסומות, לוגואים ועוד במדיה החברתית על ידי הצעת פתרונות עיצוביים המותאמים לצרכים האישיים – בין היתר על סמך התגובות ברשת החברתית.
:Designhill AI מספקת כלים לעיצוב לוגו, יצירת כרטיסי ביקור ועוד, תוך שימוש באלגוריתמי AI ליצירת הצעות עיצוב המבוססות על נתונים שהוזנו לתוכנה.
:Fotor כלי מקוון לעריכת תמונות ולעיצוב גרפי המשתמש בטכנולוגיית AI לצורך ריטוש תמונות, יצירת קולאז'ים והמלצות על תבניות עיצוב.
AutoDraw: הכלי הזה של גוגל מסייע לכל אדם להפוך לצייר מיומן, כאשר בעזרת בינה מלאכותית הוא מסוגל להפוך כל שרבוט לציור מסוגנן.
FotoJet: מציעה מגוון כלי עיצוב גרפי, כולל עריכת תמונות, יצירת קולאז'ים ותבניות עיצוב, עם תכונות בינה מלאכותית לשיפור תמונות ועוד.
סטנסיל: כלי עיצוב גרפי פשוט המתמקד ביצירת גרפיקה של מדיה חברתית, תמונות בלוג וחומרי שיווק. הוא משלב AI להסרת רקע ולשינוי גודל התמונה.
:DesignWizard מספקת ספרייה של תבניות ואלמנטים עיצוביים למטרות שונות, עם סיוע בינה מלאכותית להתאמה אישית של עיצוב.
Khroma : כלי לייצור פלטת צבעים מותאמת אישית הלומדת את ההעדפות של הגרפיקאי ומציע לו שילוב צבעים עקבי ומלא השראה.

כיצד עובד AI ליצירת תמונות

AI ליצירת תמונות פועל באמצעות מודלים מתקדמים של למידת מכונה, בעיקר רשתות נוירונים (CNN) ורשתות נגדיות יוצרות (GAN). התהליך מחולק למספר שלבים עיקריים:
1. **למידה ואימון**: בשלב הראשון, המערכת מאומנת על סט גדול של תמונות ותוויות המתארות אותן. המודל לומד לזהות תכונות ודפוסים ויזואליים בתמונות, כמו צורות, צבעים וטקסטורות.
2. **קליטת הקלט**: השלב הבא הוא קבלת קלט מהמשתמש, לרוב בצורת תיאור טקסטואלי של התמונה הרצויה. המערכת משתמשת בהבנת הטקסט כדי לפרש את הדרישות.
3. **גישור בין טקסט לתמונה**: המודל משתמש בידע שרכש במהלך האימון כדי להמיר את התיאור הטקסטואלי לפרמטרים ויזואליים. זה כולל הבנת הקשרים בין תכונות ויזואליות לבין המילים והביטויים המשמשים בתיאור.
4. **יצירה וייצור**: בשלב הייצור, המודל משתמש ברשתות נגדיות יוצרות (GANs) או טכניקות אחרות ליצירת התמונה. GANs עובדות על ידי תחרות בין שני רכיבים: גנרטור שיוצר תמונות חדשות מהפרמטרים הנתונים, ודיסקרימינטור שמנסה להבדיל בין תמונות אמיתיות לתמונות שנוצרו על ידי הגנרטור. התהליך מחזק את היכולת של הגנרטור ליצור תמונות ריאליסטיות.
5. **הערכה ושיפור**: לאחר יצירת התמונה, המערכת עשויה לבצע הערכה ותיקונים בהתאם למידת ההצלחה והמשוב מהמשתמשים, מה שמאפשר שיפור והתאמה נוספת של התוצאות.

ללמוד על כל חידושי ה-AI בעולם העיצוב

את העולם החדש והמסעיר הזה, של חיבור בין AI לעיצוב, אפשר ללמוד במכללה הישראלית לאנימציה ועיצוב (IAC) – המובילה בתחומה בישראל. מאז נוסדה לפני יותר מ-20 שנה המכללה מוכרת כגורם מרכזי בתעשיית האנימציה, התלת-מימד, האיור, קונספט-ארט, האפקטים הוויזואליים, המשחקים, ההדמיות, העיצוב והדיגיטל. היא נחשבת לגוף המקצועי המוביל בארץ להכשרת אנשי מקצוע על פי דרישות התעשייה. אחוזי ההשמה של המכללה עומדים על יותר מ-70% והיא משתפת פעולה עם גורמי מקצוע בארץ ובעולם, לרבות אמנים מדיסני, פיקסאר, דרימוורקס, מארוול, סוני, EA ועוד.

אז אם גם אתם רוצים להצטרף לבניית העולם המופלא של העתיד – אתם מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לסייע לכם לבחירתכם. טל' 03-6482345

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: