רסיסי מציאות ואירועיםנוספים באייקון TLV

07/09/2010

אירועי אני-מטור

11 – רסיסי מציאות ואירועים נוספים באייקון TLV

פסטיבל אייקון TLV למדע בדיוני ופנטזיה יתקיים בחול-המועד סוכות בסינמטק תל-אביב ובמכללה הישראלית לאנימציה, תחת הכותרת "גיבורים ומפלצות". במסגרת הפסטיבל יושקו תערוכות וספרים חדשים ויתקיימו סדנאות מקצועיות.
אירוע השקה חגיגי יתקיים במוצ"ש 25/09, שעה 19:10, בסינמטק ת"א.

רסיסי מציאות – תערוכה וספר של יצירות פנטזיה מאת בוגרת המכללה ענת דייג
לראשונה בישראל: ספר יצירות פנטזיה המשלב טכניקות ציור ממוחשבות ומסורתיות.
ענת דייג, בוגרת מסלול אנימציה תלת-מימדית במכללה הישראלית לאנימציה, משיקה את התערוכה והספר "רסיסי מציאות". הספר מכיל 27 ציורים ו-11 שירים, כולם נוצרו על ידי ענת דייג בשש השנים האחרונות. היצירות נוצרו בחלקן באמצעות תוכנות תלת-מימד, חלקן צוירו בפוטושופ, חלקן צוירו בשמן וחלקן בשילוב של מספר טכניקות. התערוכה תוצג בחלל המרכזי של סינמטק תל-אביב במהלך חול-המועד סוכות. הספר יוצע למכירה במהדורה מוגבלת, בעלות של 50 ש"ח. גם התמונות מוצעות למכירה.
אירוע השקה חגיגי לתערוכה, לספר ולכל אירועי המכללה בפסטיבל, יתקיים במוצ"ש, 25/09, שעה 19:10, בסינמטק ת"א. באירוע יוכרזו גם הזוכים בתחרות "גיבורים ומפלצות" (ראו למטה).
Happy New Year from IAC and Anat Dayag web small
"עבודתי מושפעת במידה רבה מהמוזיקה, הספרים והסרטים האהובים עלי", מספרת דייג. "התמונות הושפעו מאמנות דיגיטלית עכשווית שמוצגת בגלריות וירטואליות באינטרנט ומקהילה אמנותית שמורכבת מאנשים מכל רחבי העולם. הציורים שאני מציירת, בין אם במדיה מסורתית ובין אם במחשב, כמעט ולא מגיעים ממקום שכלי, אלא ממקום רגשי ואישי. אני מוצאת את הביטוי שלי דרך ציורי פנטזיה – ציורים של רצונות או רגעים שאינם נמצאים במציאות הפיזית שלנו כאן. כשציור נמצא לאו דווקא במקום מוכר שאפשר לשייך, הרגש שהוא מעביר הוא מזוקק וברור יותר. הסיטואציה, הדמויות והמקום הם לא מציאותיים, אבל הרגש הוא אמיתי וקל לזהות אותו דרך התמונה הדמיונית. כך, ציורי הפנטזיה מכילים בתוכם איזושהי אמת ומציאות, שבמקרים רבים נעלמות מציור “אמיתי” יותר. רסיסי המציאות האישית שלי נמצאים בתוך הציורים האלה".

גיבורים ומפלצות – תערוכה קבוצתית של תלמידי ובוגרי המכללה הישראלית לאנימציה
תערוכת יצירות שנוצרו עבור ובהשראת פסטיבל אייקון, במסגרתה התבקשו תלמידי ובוגרי המכללה להציג, בכל טכניקה, את האסוציאיות הפרטיות שלהם בנושאים בהם דן הפסטיבל. התלמידים מציגים מפלצות וגיבורים מסוגים שונים, המהווים פרשנות אישית שלהם על הנושא. היצירות נעשו במגוון טכניקות, החל מציור מסורתי בשמן, דרך עבודות גרפיקה בפוטושופ, וכלה ביצירות תלת-מימד שנעשו בתוכנות מאיה, LightWave, ZBrush ואחרות. התערוכה תוצג במהלך פסטיבל אייקון בחלל הסינמטק, וכן בפייסבוק.
4some
בין המציגים בתערוכה תיערך תחרות נושאת פרסים. בצוות השופטים של התחרות נמצאים שחר לבבי – אנימטור בכיר בסרט "אווטאר" ומורה במכללה הישראלית לאנימציה, רורי רובינסון – אנימטור אירי שהיה מועמד לאוסקר, כפיר רם – מנהל המכללה הישראלית לאנימציה וזוכה פרס אסיף (האוסקר של האנימציה הישראלית) וטל לוטן – מנהלת תחום אנימציה קלאסית במכללה הישראלית לאנימציה וזוכת פרס אסיף.
כמו כן יוענק פרס חביב הקהל, על פי בחירת גולשי פייסבוק, באמצעות תגובות LIKE.
הזוכים בתחרות "גיבורים ומפלצות" יוכרזו באירוע הפתיחה במוצ"ש 25/09, שעה 19:10.
פרטים נוספים כאן.

Kluke Art – תערוכה וספר של יצירות אמנות דיגיטלית מאת מרים מושינסקי
מרים מושינסקי, בוגרת מסלול אנימציה קלאסית במכללה הישראלית לאנימציה, מציגה תערוכת יצירות דיגיטליות, שנעשו ברובן בתוכנה פוטושופ, לעתים בשילוב עבודה ידנית. התערוכה מוצגת בגלריית המכללה הישראלית לאנימציה, רחוב הארבעה 4 ת"א (מול הסינמטק). היצירות, בליווי טקסטים מאת שהר לוינשטיין, מופיעות גם בספר מהודר, המוצע למכירה במסגרת הפסטיבל במחיר מוזל של 50 ש"ח (במקום 80 ש"ח).

"מגיל צעיר אהבתי לצייר. למדתי ציור קלאסי בבית-הספר ברוסיה, אך מאז התרחקתי מאוד מהטכניקה הישנה", מספרת מושינסקי. "עם השנים עברתי לאיור ממוחשב, ואני משתמשת בעיקר בתוכנת פוטושופ. קשה מאוד לאתר את הנישה העיקרית בה אני פועלת. הייתי אומרת שאני משתייכת לתרבות ה"קינקית", אותו סוג ציור שהתכנים שמרכיבים אותו לא מאוד שגרתיים, השמחה מהולה בעצב והתמימות מלווה במשהו אפל, סוטה, אולי אפילו מפחיד. אני מאוד אוהבת לצייר ילדים, אוכל, עולמות מוזרים ושילובים מוזרים ביניהם. אולי זה הפחד שלי להתבגר ולאבד את הילדה הקטנה שבתוכי, או הפנטזיה שלי לחיות בעולם סוריאליסטי של ממתקים שלא משמינים מהם ונשארים צעירים לנצח. אבל גם הצבעוניות הזו אינה באמת טהורה. תמיד יהיה בה איזה טוויסט, משהו לא מושלם, קודר ואפלולי. כמו במציאות".

Fairy Tales – גיבורי האגדות יוצאים מהארון – תערוכת יצירות תלת-מימד מאת אסף ארבל
כולנו גדלנו על סיפורי האגדות הקלאסיים, העוסקים ברובם בחיפוש אחר אהבת אמת. אהבה שהיא תמיד הטרוסקסואלית. אסף ארבל, בוגר מסלול תלת-מימד במכללה הישראלית לאנימציה, מציג סדרה של הדפסי יצירות תלת-מימד מקוריות, המציעות גרסה אלטרנטיבית לאגדות הללו. זוהי גרסה מלאת דמיון והומור, בה דמויות כגון שלגיה, זהבה ושלושת הדובים, מלכת הלבבות, סינדרלה ואחיותיה, הופכות כולן לגברים מסוקסים. הפרשנות הקווירית לסיטואציות המוכרות משעשעת ומפתיעה, ומאלצת אותנו לחשוב אם לא הגיע הזמן לרענן את ארון הספרים שאנו מקריאים לילדינו. היצירות נעשו בתוכנת התלת-מימד מאיה. הן תוצגנה במהלך פסטיבל אייקון בחלל הסינמטק.

"בילדותי גדלתי על סרטי אגדות כמו של דיסני. עד כמה שאהבתי אותם, הרגשתי שיש בי חלק שלא שותף בעולם הנפלא והמרהיב שהם יצרו". אומר ארבל. "תמיד היה בהם מקום רק לאהבה מסוג אחד, בין גבר לאשה, ואני נותרתי עם תחושה שמה שאני מרגיש הוא לא נכון ושלעולם לא אזכה בסוף טוב משלי". ביצירותיו, ארבל משלב את אהבתו לגיבורי האגדות ולסגנון הקלאסי של דיסני, עם אמירה חותכת לגבי סוג האהבה שהם מציגים. ארבל מסכם: "אפשר לחנך ילדים לגדול להיות אנשים סובלניים, פתוחים ומקבלים. קשה יותר לשנות תפיסות כשמתבגרים. ולכן אגדות הילדים הם המקום להתחיל בו את השינוי".

סדנאות יצירת מפלצות תלת-מימד בתוכנה ZBrush – מאת סשה רייכמן
במהלך הפסטיבל תקיים המכללה ארבע סדנאת מקצועיות לפיסול ממוחשב של מפלצות תלת-מימדיות, באמצעות תוכנת הפיסול והציור המהפכנית ZBrush, ששימשה בין היתר בסרטים "שר הטבעות" ו"אווטאר" ובמשחק המחשב World of Warcraft. זיבראש פותחה על-ידי הישראלי עופר אלון, והיא כיום תוכנת הפיסול הפופולארית בעולם. זיבראש יצרה מהפכה בתעשיית האנימציה והאפקטים, בכך שאיפשרה לאמנים ליצור מודלים תלת-מימדיים מורכבים ומפורטים, ישירות בתוך המחשב. היא נחשבת לפיתוח המשמעותי ביותר בעולם התלת-מימד בעשור האחרון.
zbrush
במהלך הסדנה, יקבלו המשתתפים בסיס בשיטות העבודה בתוכנה, ויצרו מפלצות תלת-מימדיות משלהם. בתום הסדנה יוכלו המשתתפים לקחת עימם את יצירותיהם, כאובייקט תלת-מימדי וכתמונות.
אורך הסדנה: 90 דקות.
סשה רייכמן הוא אמן תלת-מימד ומומחה לזיבראש, בוגר המכללה הישראלית לאנימציה, ומשמש בה כיום כמתרגל וכמורה.
לקריאה על התוכנה זיבראש, לחצו כאן.
לקריאה על קורס ZBrush במכללה הישראלית לאנימציה >>

הבאה לדפוס של כל התערוכות והספרים: סטודיו שוקי קוק – בית חם לאמנים.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: