פסטיבל אנימציה במכללההישראלית לאנימציה

10/08/2009

הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה חוזר בפעם התשיעית.
והשנה, בפעם הראשונה, סדנאות והרצאות הפסטיבל מתקיימות ב-IAC.

הפסטיבל הבינלאומי התשיעי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יתקיים בתאריכים 19 עד 22 באוגוסט (ימים רביעי עד שבת). הפסטיבל כולל שלל פעילויות מסביב לשעון (מ-10 בבוקר עד 2 בלילה): הקרנות סרטים, הרצאות, סדנאות, דוכני מכירות ועוד. אנחנו שמחים לבשר על שיתוף פעולה של הפסטיבל עם המכללה הישראלית לאנימציה, במסגרתו נפעיל לראשונה גם סדנאות אנימציה ממוחשבת.

בין הפעילויות הצפויות השנה:

סדנת אנימציה תלת מימדית בהנחיית כפיר רם
סדנת מבוא לאנימציה תלת-מימדית, במהלכה תוכלו ליצור אנימציה משלכם למגוון דמויות תלת-מימדיות, בשילוב פסקול. במהלך הסדנה תילמדו את עיקרי העבודה באנימציה תלת-מימדית בתוכנה LightWave. המשתתפים בסדנה יקבלו את יצירותיהם על גבי CD.
משך הסדנה: שעתיים.
יום רביעי 19.8 בשעה 16:30.

סדנת יצירת משחקים בפלאש בהנחיית אייל רם-שצ'ופק
פיתוח משחקים אנימטיביים לאינטרנט בתוכנה פלאש. במהלך הסדנה תילמדו איך לצייר ולהנפיש בתוכנה פלאש, וכיצד ניתן לשלב עיצובים ואנימציות משלכם בתוך משחק אינטראקטיבי מקורי. כל המשחקים שיפותחו בסדנה יועלו לאתר האינטרנט של המכללה הישראלית לאנימציה. המשתתפים בסדנה יקבלו את יצירותיהם על גבי CD.
משך הסדנה: שעתיים.
יום שישי 21.8 בשעה 15:00, יום שבת 22.8 בשעה 16:30.

סדנת פיסול ממוחשב בZBrush בהנחיית יניר תירוש
פיסול ממוחשב של דמות תלת-מימדית מקורית, באמצעות התוכנה המהפכנית ZBrush. במהלך הסדנה תילמדו איך מפסלים ואיך צובעים דמות תלת-מימדית וירטואלית. המשתתפים בסדנה יקבלו את יצירותיהם על גבי CD.
משך הסדנה: שעתיים.
יום רביעי 19.8 בשעה 19:30, יום שישי 21.8 בשעה 12:30.

סדנת אנימציה דו מימדית בהנחיית טל לוטן
התנסות בציור אנימציה ישירות על המחשב, באמצעות התוכנה Mirage. במהלך הסדנה תילמדו איך ניתן לשלב וידאו, סאונד ואנימציה, וכיצד יוצרים אנימציה קלאסית ואנימציית רוטוסקופ. המשתתפים בסדנה יקבלו את יצירותיהם על גבי CD.
משך הסדנה: שעתיים.
יום שבת 22.8 בשעה 19:30.

תלת אופן – הרצאה מאת כפיר רם על תהליך העבודה בתלת-מימד
איך יוצרים סרט אנימציה בתלת-מימד? מהם שלבי העבודה שעובר הסרט מהרעיון הגולמי ועד המוצר המוגמר? כפיר רם, מנהל סטודיו פוליגון לאנימציה, מסביר כיצד יוצרים סרטי אנימציה ומהם השלבים שהם עוברים בדרך. איך כותבים תסריט ומה זה סטוריבורד? מה פירוש המונחים "מידול", "טיקסטור", "שיידינג", "ריג" ו"רנדר"? איך מנפישים דמות בתוכנות תלת-מימד? ומהן התוכנות השולטות בתחום? מה ההבדל בין אנימציה תלת-מימדית לאנימציה קלאסית? ומה אתם צריכים לעשות כדי ליצור סרט משלכם?
יום חמישי 20.8 בשעה 11:30.

מסמך דוקומנטרי – הרצאה מאת טל לוטן על גל התיעוד המונפש
"ואלס עם בשיר" היה מהפכני מבחינות רבות, אבל הוא לא היה הראשון. אנימציה דוקומנטרית קיימת הרבה קודם, והפכה כבר לטרנד בפסטיבלים בעולם, מ"ראיין" (שזכה באוסקר) ועד "פרספוליס" (שהיה מועמד). טל לוטן, שאחראית בין היתר על האנימציה בסרט הדוקומנטרי "שיטת השקשוקה", יוצאת לחקור מה זו אנימציה דוקומנטרית, מדוע משתמשים בה, ואיפה עובר הגבול בין סרט תעודה לסרט עלילתי. בתכנית זו נצפה בקטעים מתוך סרטים דוקומנטריים באנימציה, ונשוחח על התכנים והטכניקות שנבחרו עבור כל סרט, ועל הסיבות שבגללן נבחר המדיום הספציפי הזה. בין היתר תתמקד ההרצאה בסרטיו של אדם אליוט, אנימטור אוסטרלי צעיר שכבר הספיק לזכות באוסקר על "הארווי קרמפט", ולביים סרט עצמאי באורך מלא בשם "מארי ומקס" (המוצג בפסטיבל בהצגת בכורה ישראלית). במהלך המפגש יוקרנו קטעים מסרטים תיעודיים רציניים, מטלטלים, מצחיקים, יפים ויזואלית, וכולם באנימציה.
יום חמישי 20.8 בשעה 19:00.

אסיף 2009 – החגיגה השנתית של האנימציה הישראלית בהנחיית חנן קמינסקי
ה"אוסקר" של האנימציה הישראלית. הקרנה של מבחר סרטי האנימציה הישראלית מהשנה האחרונה, והכרזת זוכי "אסיף" – הפרסים השנתיים של תעשיית האנימציה המקומית. ההקרנה כוללת את מיטב סרטי האנימציה שנוצרו השנה בארץ, על ידי יוצרים עצמאיים, אולפנים וסטודנטים. האסיף הוא פרי התחרות השנתית מטעם אסיפא ישראל (ארגון שוחרי האנימציה). פרסים של גופי ציבור, חברות תומכות ופרס גרוס מאוסטרליה – הופכים את התחרות לאטרקטיבית לכל יוצרי האנימציה המקצועית בארץ.
את המכללה הישראלית לאנימציה ייצג באסיף "רוי וזילה", סרטו של בוגר המכללה איתמר ברק.
וגם מנהלי המכללה, כפיר רם וטל לוטן, מועמדים לפרס אסיף בקטגוריית האולפנים, עבור קטעי האנימציה בסרט "שיטת השקשוקה".

וגם…
כל הרצאות הפסטיבל יתקיימו בחדר ההקרנה של המכללה הישראלית לאנימציה.
לסטודנטים ולבוגרים של המכללה תינתן הנחה לכל האירועים בהצגת תעודת סטודנט.
לפרטים מלאים על תכניות הפסטיבל, הכנסו לאתר הרשמי בכתובת:
www.anicomfestival.co.il

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: