עופר אלון, הישראלי שהמציא את זיבראש, זכה באוסקר!

11 בינואר 2014

ofer_alon

עופר אלון, הישראלי שעומד מאחורי התוכנה ZBrush, זכה שלשום באוסקר טכני. כך דווח לראשונה בבלוג "סינמסקופ" של יאיר רוה. אלון יקבל מגן (Plaque) המוענק להישגים מיוחדים, בטקס לפרסי המדע והטכנולוגיה של האקדמיה לקולנוע, שיתקיים שבועיים לפני טקס האוסקר. עופר אלון הוא הממציא והמפתח הראשי של ZBrush – תוכנת הפיסול הדיגיטלי המובילה בעולם, ששימשה בין היתר ליצירת הדמויות בסרטים כגון שר הטבעות, אווטאר והנוקמים. היא משמשת גם בתעשיית האנימציה הישראלית, ונלמדת גם אצלנו, במכללה הישראלית לאנימציה

אלון נולד וחי בישראל עד שנת 1985. מיד עם סיום השירות הצבאי, בהיותו בן 24, עזב לניו-יורק, ומשם עבר לקליפורניה. ב-1999 הקים את חברת Pixologic האמריקאית, אותה הוא מנהל עד היום. אלון הוא למעשה הממציא של התחום הקרוי "פיסול דיגיטלי", שלא היה קיים לפני ימי זיבראש. הוא מוכר באתר ובפורומים של זיבראש בשם PIXOLATOR, ומלבד היותו מפתח ראשי של התוכנה, הוא גם יוצר ומפסל בה בעצמו, ונחשב לאחד האמנים המוצלחים והפוריים בתחום אותו המציא.

הנה מקבץ קטן מעבודותיו של עופר אלון. לחצו על התמונות להגדלה:

Pixologic ZBrush היא תוכנת הפיסול הדיגיטלי הנפוצה בעולם. גרסה ראשונה שלה הוצגה בפסטיבל SIGGRAPH ב-1999, וגרסת בטא ראשונה שלה שוחררה ב-2002. כיום היא נמצאת בגרסה 4R6, וזמינה למחשבי PC ומקינטוש. זיבראש מאפשרת לפסל בתוך המחשב דמויות, סביבות וחפצים, בצורה אינטואיטיבית ופשוטה מצד אחד, אך כמעט בלתי מוגבלת בפרטים מצד שני. היא מאפשרת לפסל, לצייר ולטקסטר בדומה לעבודה עם חומר של ממש.

הנה סרטון שמציג את תהליך העבודה בתוכנה (בקצב של בערך אחד ל-5. התהליך האמיתי לקח בסביבות שעה). לעצלנים – מומלץ לצפות בשלבים הראשונים, ואז לדלג לסוף הסרטון:

בניגוד לתוכנות תלת-מימד אחרות, ההתעסקות הטכנית בזיבראש מצטמצמת למינימום. למרות זאת, ואולי דווקא משום כך, זיבראש מאפשרת להגיע לתוצאות שאינן בנות-השגה בתוכנות רגילות. כמות הפרטים שניתן להוסיף לאובייקטים בזיבראש היא כמעט אינסופית, כליי העבודה הם ברובם סוגים שונים של מברשות ציור, וכל העבודה מתבצעת בממשק פשוט ונעים. בניגוד לתוכנות תלת-מימד רגילות, זיבראש כמעט אינה מוגבלת מבחינת כמות הפוליגונים שהיא מסוגלת להציג ולעבד, מה שהופך אותה לכלי אידיאלי בעיקר עבור דמויות מפורטות, מפלצות ויצורים בדיוניים.

זיבראש זכתה לתהילה לראשונה בעקבות סרטי "שר הטבעות", שם שימשה עבור האורקים ועבור דמותו הבלתי נשכחת של גולום. מאז הפכה לאחת התוכנות הפופולריות ביותר בתעשיית האנימציה, ושימשה כמעט עבור כל סרט אנימציה או אפקטים, החל מאווטאר וכלה באוונג'רס. היא פופולרית מאוד גם בתעשיית משחקי המחשב, ושימשה ברוב כותרי המשחקים המובילים של השנים האחרונות, כגון World of Warcraft , Assassin's Creed ועוד.

את האובייקטים שיוצרים בתוך זיבראש ניתן לייבא לתוך כל תוכנת אנימציה תלת-מימדית, וכך ניתן גם להנפיש אותם. כמו כן ניתן לייבא לתוך זיבראש אובייקטים מתוך תוכנות תלת-מימד אחרות, לצורך המשך טיפול. היכולות האלה הופכות את זיבראש לכלי מעולה עבור כל אנימטור, יוצר או אולפן, המעוניינים להרחיב את יכולותיהם, וליצור דמויות, סביבות ואובייקטים מפורטים עבור הפרוייקטים שלהם. זיבראש היא גם תוכנת ציור מעולה, המאפשרת להשתמש במברשות אורגניות, הן עבור ציורים דו-מימדיים, והן לצורך ציור וטיקסטור על-גבי אובייקטים תלת-מימדיים.

את התוכנה זיבראש ניתן ללמוד במכללה הישראלית לאנימציה, במסגרת קורס זיבראש וכן בקורס אנימציה תלת-מימדית.

לחצו כאן לאתר של זיבראש.
לחצו כאן למידע על קורס זיבראש במכללה הישראלית לאנימציה.

 

 

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: