פיקסאר מאסטרקלאס בישראל!

11/01/2011

פיקסאר מאסטר קלאס ישראל – סמינר אנימציה וסיפור מבית דיסני-פיקסאר.
האירוע המקצועי הראשון במעלה בעולם האנימציה מגיע לישראל בפסח הקרוב.
האירוע המרכזי ב"פסח שלאנימציה" – חגיגת אנימציה לכל המשפחה.
20 עד 23 באפריל 2011, בסינמטק תל-אביב ובמכללה הישראלית לאנימציה.

Pixar Masterclass Israel

האנימטור אנדרו גורדון ואמן הסיפור מאתיו לן מאולפני פיקסאר מגיעים לישראל לאירוע חד-פעמי. אליהם מצטרפים במאי האנימציה אלכס אוראל, האנימטור דורון מאיר, אמן הקריאייטיב ניר גינת, אמן התלת-מימד כפיר רם ואמן האפקטים דרור לזר. המכללה הישראלית לאנימציה שמחה להכריז על פיקסאר מאסטר קלאס ישראל – סמינר מקצועי לאנימציה וסיפור באורך 3 ימים, שיתקיים בפסח הקרוב, בתאריכים 20 עד 22 באפריל, בסינמטק תל-אביב.

כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון 03-6482345 או במשרדי המכללה ברחוב הארבעה 4 ת"א.

המכללה הישראלית לאנימציה שמחה להכריז על הגעתו לארץ של פיקסאר מאסטר קלאס, הסמינר מבית דיסני-פיקסאר, שנחשב לאירוע המקצועי הראשון במעלה בעולם האנימציה. שלושה ימים מלאים של הרצאות בנושאי אנימציה, סיפור, תסריט, סטוריבורד, פיתוח דמויות, פיתוח קונספט, תהליך יצירה, משחקי מחשב, אפקטים, בימוי והפקת אנימציה ועוד. הסמינר יתקיים בסינמטק תל-אביב (רחוב שפרינצק 2 ת"א, מול המכללה הישראלית לאנימציה).

פיקסאר מאסטר קלאס הוא סמינר מקצועי שנודד בשנים האחרונות ברחבי העולם, מתוך שאיפה להפיץ את דרכי החשיבה והעבודה של אולפני פיקסאר בקרב אולפנים, יוצרים, תסריטאים, במאים ואנימטורים מלאומים שונים. הסמינר כבר ביקר בארה"ב, קנדה, בריטניה, סין, ניו-זילנד סינגפור ועוד. המרצים הראשיים הם האנימטור אנדרו גורדון, שעובד בפיקסאר משנת 1997 ואמן הסיפור מאתיו לן, שעובד בפיקסאר משנת 1992.

אנדרו גורדון היה אנימטור בסרטים באגלייפ, מפלצות בע"מ, מוצאים את נמו, מכוניות, רטאטוי, צעצוע של סיפור 2 ו-3 ומשפחת סופר על. הוא הנפיש דמויות כמו מייק ואזאווסקי (מפלצות בע"מ), עדנה מוד (משפחת סופר-על), לינגוויני (רטאטוי), גיל (מוצאים את נמו) ועוד. הוא ניהל את מחלקת המתמחים בפיקסאר, ומלמד אנימציה מעל עשר שנים. לפני פיקסאר עבד באולפני WB, על הסדרה Looney Tunes.

מאתיו לן עבד בפיקסאר ממש מתחילת הדרך, בימים בהם נוצר שם סרט האנימציה הראשון בתלת מימד, צעצוע של סיפור. מאז עבד כאמן סיפור בכיר בסרטים צעצוע של סיפור 2 ו-3, מפלצות בע"מ, מוצאים את נמו, מכוניות, רטאטוי ולמעלה. לפני כן עבד גם במשפחת סימפסון ובאולפני ILM של ג'ורג' לוקאס.

בסמינר ישתתפו גם מרצים דוברי עברית, מפסגת תעשיית האנימציה הישראלית, ביניהם אלכס אוראל (מנהל סטודיו Crew972, במאי האנימציה בסרט Yogi Bear, לשעבר אנימטור בפיקסאר), דורון מאיר (במאי האנימציה בהפקת התלת-מימד החדשה של Road Runner, סטורי-ארטיסט באולפני Aardman), ניר גינת (קריאייטיב דיירקטור באולפני SnowBall), דרור לזר (פרילנסר בתחומי האנימציה, התלת מימד והפוסט-פרודקשן) וכפיר רם (מנהל המכללה הישראלית לאנימציה וסטודיו פוליגון לאנימציה).

הסמינר מתקיים בשיתוף קרן רבינוביץ לאמנויות (פרוייקט קולנוע), איגוד במאי הקולנוע והטלויזיה בישראל, משרד החוץ (אגף קשתו"ם), שגרירות ארה"ב, קרן הקולנוע הישראלי וסינמטק תל-אביב.
קרן רבינוביץ משרד החוץ - אגף קשתו"ם שגרירות ארה"ב קרן הקולנוע הישראלי

הסמינר הוא חלק מאירועי "פסח של אנימציה" – חגיגת אנימציה לכל המשפחה. לפרטים נוספים על אירועים אלו, לחצו כאן.

לו"ז הסמינר:

יום רביעי, 20 באפריל 2011 –

7:45 – התכנסות והרשמה.
8:30 – מצעצוע לסיפור – הרצאת מבוא מאת כפיר רם על ההיסטוריה של אולפני פיקסאר ועל מה שהופך אותם לאולפן המצליח ביותר בעולם.
50 דקות. שפה: עברית.
9:30 – המכניקה של המוזה – הרצאה מאת דורון מאיר על על התהליך היצירתי המשותף לכל תחומי האמנות. איך הופכים רעיון ליצירה איכותית?
75 דקות. שפה: עברית.
10:45 – האחריות כלפי הצופה – הרצאה מאת אלכס אוראל, ובה עצות מקצועיות ליוצרים ובמאים, החל מבחירת נושא לסרט-גמר וכלה בבימוי והפקה של סרט או סדרת אנימציה.
90 דקות. שפה: עברית.
12:30 – הפסקה.
13:15 – It's alive! – הרצאה מאת ניר גינת על פיתוח דמויות משלב הרעיון הגולמי ועד למוצר המוגמר, בפרוייקטים הנעים מפרסומות ועד משחקי מחשב.
75 דקות. שפה: עברית.
14:40 – חידושים והמצאות – הרצאה מאת דרור לזר על חידושים ופיתוחים בתחומי האפקטים המיוחדים, התלת-מימד והפוסט פרודקשן.
80 דקות. שפה: עברית.
16:00 – סיום היום הראשון.
השעות עשויות להשתנות.

יום חמישי, 21 באפריל 2011 –

8:30 – 16:00 – אנימציה – הרצאה מאת אנדרו גורדון.
נושאי ההרצאה:
Principles of Animation
Staging & Pose Design
Locomotion
Acting for Animation
Gestures
Planning
Blocking
Facial Animation
Polish
Q & A
כ-7 שעות (כולל הפסקות). שפה: אנגלית.

דמויות אנימציה של אנדרו גורדון
דמויות שהונפשו על-ידי אנדרו גורדון.

יום שישי, 22 באפריל 2011 –

8:30 – 16:00 – סיפור – הרצאה מאת מאתיו לן.
נושאי ההרצאה:
Storyboarding & the Story Artist
Preliminary Storyboards
3-Act Story Structure
Sequence Boards
Character Development
Gags
Storyboarding from a Script
Composing Your Storyboards
Line & Value
Q & A
כ-7 שעות (כולל הפסקות). שפה: אנגלית.

קטע מסטוריבורד של מאתיו לוהן לצעצוע של סיפור 3
קטע מסטוריבורד של מאתיו לן לצעצוע של סיפור 3.

מחירים:

לבירור מחירים, התקשרו למזכירות המכללה בטלפון 03-6482345.
הנחות משמעותיות לסטודנטים, חיילים, חברי איגוד הבמאים, חברי איגודים אחרים, מנויי הסינמטק ומנויי האוזן השלישית (בהצגת כרטיס THE CARD).
לפרטים והרשמה התקשרו 03-6482345, בין השעות 10:00 – 16:00.

לחילופין, ניתן לשלוח מייל עם הכותרת "הרשמה לפיקסאר מאסטר קלאס", בצירוף שם מלא ומספר טלפון, לכתובת iac@ani-mator.com.

 

* – כרטיס VIP כולל:
מושב שמור בשורה הראשונה במהלך כל ימי הסמינר וגם השתתפות במפגש מיוחד של אנדרו גורדון ומאתיו לן עם תלמידי ובוגרי המכללה הישראלית לאנימציה, ביום א' 24.04, שעות 13:00-09:00. במפגש יעבירו אנשי פיקסאר ביקורת עבודות על פרוייקטים נבחרים של תלמידי ובוגרי המכללה.

בעת התשלום עבור הסמינר, הנכם מסכימים לאמור בתקנון האירוע.
לקריאת התקנון, לחצו כאן.

 

אודות המרצים:

 

אנדרו גורדון הצטרף לאולפני פיקסאר בשנת 1997 ושימש כאנימטור בסרטים באגלייפ, מפלצות בע"מ, מוצאים את נמו, מכוניות, רטאטוי, צעצוע של סיפור 2 ו-3 ומשפחת סופר על. הוא הנפיש דמויות כמו מייק ואזאווסקי (מפלצות בע"מ), עדנה מוד (משפחת סופר-על), לינגוויני (רטאטוי), גיל (מוצאים את נמו) ועוד. היה סופרוייזר אנימציה בסרט הקצר Presto. לפני פיקסאר עבד באולפני Warner Brothers, על הסדרה Looney Tunes. מזה כעשר שנים עוסק בהוראת אנימציה: הוא ניהל את מחלקת המתמחים בפיקסאר ומלמד אנימציה ב-Academy of Art, ב-Animation Mentor, ב-California College of Art ועוד.

מאתיו לן החל לעבוד באולפני פיקסאר בשנת 1992, בסרט האנימציה התלת-מימדית הראשון בהיסטוריה, צעצוע של סיפור. מאז עבד כאמן סיפור בכיר בסרטים צעצוע של סיפור 2 ו-3, מפלצות בע"מ, מוצאים את נמו, מכוניות, רטאטוי ולמעלה. מאתיו למד אנימציה ב-California Institute of the Arts. לאחר מכן החל לעבוד כאנימטור במשפחת סימפסון ובאולפני ILM של ג'ורג' לוקאס. מאתיו מנחה סמינרים ברחבי העולם, העוסקים בפיתוח דמויות, קונספטים וסיפור.

אלכס אוראל הוא מנהל אולפן האנימציה Crew 972. למד אנימציה ב-Academy of Art University בסן-פרנסיסקו. כסטודנט זכה בפרס ראשון על סרטו Freeware בפסטיבל סאנדאנס, בקטגוריית סרטי אינטרנט. לאחר לימודיו עבד כאנימטור על Matrix:Reloaded. מיד לאחר מכן החל לעבוד באולפני פיקסאר, שם היה אנימטור בסרטים למצוא את נמו ומשפחת סופר-על, וכן במספר סרטים קצרים. כשחזר ארצה הקים את האולפן Crew 972, המבצע פרויקטים עבור לקוחות כגון Warner Brothers Animation ו-Weinstein Company. לאחרונה שב אלכס מארה"ב, שם ביים את האנימציה בסרט Yogi Bear עבור Warner Brothers Pictures.

דורון מאיר
הוא במאי אנימציה, אנימטור ואמן סטורי. היה במאי בהפקת התלת מימד החדשה של הסדרה Road Runner. יצר סטוריבורדים עבור אולפני Aardman הבריטיים. עבד בדנמרק, כאנימטור בסרט האנימציה אסטריקס והויקינגים ובסדרת משחקי המחשב Hitman. כיום משמש כמנהל קריאייטיב ב-Snowball Studios, אולפן האנימציה הגדול בישראל. זוכה פרס אסיף (האוסקר של האנימציה הישראלית) עבור הסרט קרלו: מת לטעום 2 (בהפקת אולפני פיצ'י-פוי). מלמד אנימציה במכללה הישראלית לאנימציה ובבצלאל.

דרור לזר הוא אמן וידאו דיגיטלי ותלת-מימד, מומחה לאפקטים ופוסט-פרודקשן, פרילאנסר הנע ונד ברחבי המדיה והמרחב הדיגיטלי, מנהל פורום אנימציה ותלת-מימד באתר תפוז. מלמד אנימציה במכללה הישראלית לאנימציה ובמוסדות נוספים.

ניר גינת הוא קריאייטיב דיירקטור ואנימטור ראשי ב-Snowball Studios, אולפן האנימציה הגדול בישראל. חלק מרכזי בצוות הפיתוח של Snowball Productions. בוגר המכללה הישראלית לאנימציה ומרצה אורח במכללה. בעבר שימש כאנימטור ראשי וסופרוייזר באולפן Crew 972, וכאמן תלת-מימד עצמאי. זוכה פרס אסיף (האוסקר של האנימציה הישראלית) עבור הסרט Round 6 של Snowball Studios.

כפיר רם הוא מנכ"ל סטודיו פוליגון לאנימציה והמנהל המקצועי של המכללה הישראלית לאנימציה. עובד כאנימטור ואמן תלת-מימד מזה כעשרים שנה. זוכה שני פרסי אסיף (האוסקר של האנימציה הישראלית) עבור הסרטים קרלו: מת לטעום 2 (בהפקת אולפני פיצ'י-פוי) ושיטת השקשוקה (סרטו של מיקי רוזנטל). זוכה פרס אופיר (האוסקר הישראלי) ופרס פורום היוצרים הדוקומנטריים עבור שיטת השקשוקה. הנפיש וביים אנימציה לקליפים של אהוד בנאי, כנסיית השכל, דורון שפר ועוד.

אודות ההרצאות:

מצעצוע לסיפור – מאת כפיר רם.
על ההיסטוריה של אולפני פיקסאר, מובילי הדרך באנימציה העולמית בעשרים השנה האחרונות. החל מהימים הראשונים כחברת היי-טק המפתחת חומרה ותוכנה לארגונים, דרך המעבר להפקת אנימציה בפרסומות וסרטים קצרים וכלה בסדרת להיטי הקולנוע שהפכו את פיקסאר לאולפן המצליח ביותר בהוליווד, ולזוכה אוסקר סדרתי.
50 דקות. שפה: עברית.

המכניקה של המוזה – מאת דורון מאיר.
על התהליך היצירתי המשותף לכל תחומי האמנות. איך הופכים רעיון ליצירה איכותית? אסטרטגיית העבודה של האמן חשובה להצלחת היצירה לא פחות, ואולי אף יותר, מכשרון וידע. בהרצאה נציג את עקרונות "התהליך היצירתי" – תהליך עבודה מובנה הניתן ליישום בכל תחומי האמנות, בליווי דוגמאות מתחומי יצירה שונים.
75 דקות. שפה: עברית.

It's Alive! – מאת ניר גינת.
על פיתוח דמויות משלב הרעיון הגולמי, דרך פיתוח הסיפור ועד למוצר המוגמר. עקרונות מנחים להפחת חיים בדמות, פיתוחה והשפעתה על סביבת המחייה שלה – הסיפור. מעבר מתהליך ההיכרות הראשוני עם הדמות, כאשר היא רק מספר מילים על דף ועד ליצור חי ונושם שאנו מכירים כמו בן משפחה. ההרצאה תלווה בסקירת התהליכים הנ"ל בפרוייקטים מרכזיים באולפני סנואובול – פרסומות, סרטים ומשחקי מחשב.
75 דקות. שפה: עברית.

האחריות כלפי הצופה – מאת אלכס אוראל.
אלכס סוקר מספר פרקים בקריירה שלו מספסל הלימודים ועד חדר העריכה ב-Warner Brothers. הסקירה תכלול עצות מקצועיות לאמנים, יוצרים ובמאים, החל מבחירת נושא לסרט-גמר וכלה בבימוי צוות אנימציה ובהפקת פרוייקטים מורכבים.
90 דקות. שפה: עברית.

חידושים והמצאות – מאת דרור לזר.
סקירה והדגמה של פיתוחים חדשים בתחומי האנימציה, התלת-מימד והאפקטים הויזואליים. כלים, תוכנות ופלאגינים חדשים שמאפשרים ליצור אפקטים דיגיטליים חסרי-תקדים.
80 דקות. שפה: עברית.   י

Animation – by Andrew Gordon.
Animation Principles
We begin wiht a review of the classic principles of animation and why they are the core.
Staging and Pose Design
Lecture about staging for animation and pose design. We look at how to push poses and how to fix broken poses. A review of Pixar interns work helps us see how to improve work. The hands can be as hard to pose as the body.
Weight and Dynamics
By doing action analysis and looking at good and bad examples, we will explore in detail the aspects of how to create believable weight and physicality in animation.
Walk, Runs and Locomotion
We will look at the process of creating character driven walk cycles as well as runs and other types of movement
Acting and Gestures for Animation
We explore how to make your characters emote. Pantomime, Subtle, Broad will be explored. Participants will do an improvisation in order to learn some basic principles.
Gestures are a huge part of animating. We will look at ways to make your characters gestures feel believable, fresh and telling.
Entertainment Value – What makes a scene funny? In this part of lecture we will explore how to add entertainment value to your scenes.
Facial Animation
They say when you are watching a character, most of your time is spent looking at the face, then the hands. In this lecture, we explore in detail the aspects of creating great facial animation. Facial acting, subtle eye movements, Blinks, lid shaping, cheats, dialogue, etc… will be covered.
Scene Planning and Blocking
We will talk about all the different things you can do to get yourself ready for a scene. Thumbnails, Video Reference, Film Reference etc. By looking at past shots that Andrew himself had animated, we will talk about what has worked and what has not. We also look at how the masters, like Milt Kahl, planned a scene.
Different methods of scene blocking will be covered in this lecture. We will explore the process of blocking, getting notes, and making changes in an efficient manner. Straight Ahead, Pose to Pose and the Layered approach will all be covered.
High Level Polish Techniques
Good Polish on a shot can take your shot the extra 10 percent it needs. We will discuss, in depth, the process of polishing a shot. Spline work, layering, facial polish, torso polish, cheats, motion blur, detail cams, fleshy-ness, bend-bows as well as other topics will be covered.
Total time: 7 hours (including intermissions). Language: English.

Story – by Matthew Luhn.
Storyboarding and the Story Artist
Overview of Storyboarding and the job of the Story Artist.
Preliminary Storyboards
We will look at the process of creating Beat-boards and generating new ideas.
Three Act Story Structure
Lecture about story structure, and how to develop a three act story.
Sequence Boards and Character Development
We will explore how to create new characters and situations.
Gags
Gags are a big part of the Story process. We will explore the different types of gags used in Filmmaking, and new techniques that can help you generate your own gag ideas.
Storyboarding from a Script
Matthew will describe how he goes about storyboarding a script from beginning to end. He will also explain how you pitch your storyboards to the Director and get feedback.
Composing your Storyboards
We will learn how to take characters, ideas and sequence boards to the next level using composition and cinematography.
Line and Value
When used correctly, Line and Value can create depth, mood, and emphasize important story information. We will explore the techniques that will allow you to incorporate these elements into your storyboards.
Total time: 7 hours (including intermissions). Language: English.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: