משטרת העתיד בעיר העתיד– תחרות ציורי קונספט

24/09/2012

אני-מטור 28 – משטרת העתיד בעיר העתיד – תחרות ציורי קונספט ספקולטיבים לרגל יציאת הסרט "השופט דראד"

המכללה הישראלית לאנימציה ופסטיבל אייקון TLV מכריזים על תחרות ציורי קונספט, לכבוד חגיגות העשור של המכללה הישראלית לאנימציה, ובצמוד ליציאתו לקולנוע של הסרט "השופט דראד". פרסים ומלגות בשווי כולל של 25000 ש"ח יוענקו לזוכים.

עדכון 3/10: הוכרזו הזוכים בתחרות! לצפיה ביצירות הזוכות, לחצו כאן.

עדכון 28/09: החלה ההצבעה בשלה הגמר של פרס חביב הקהל.
לצפיה ביצירות שעלו לשלב הגמר, לחצו כאן. לחצו לייק כדי לבחור את היצירות שאהבתם.
לשלב הגמר בפרס חביב הקהל עלו 9 יצירות שנבחרו על ידי קהל גולשי פייסבוק בשלב הראשון, ועוד 9 יצירות שנבחרו על-ידי חבר השופטים.
ההצבעה בשלב הגמר תימשך עד יום שלישי, 2 באוקטובר.
מלבד פרס חביב הקהל יחולקו 5 פרסים על פי בחירת חבר השופטים המקצועי.

עדכון 24/09: ההגשה לתחרות הסתיימה. היצירות שהתקבלו פורסמו בפייסבוק.
לצפיה ביצירות ולהצבעה בפרס חביב הקהל, לחצו כאן. לחצו לייק כדי לבחור את היצירות שאהבתם.
ההצבעה לחביב הקהל תתבצע בשני שלבים, כאשר לשלב הבא יעלו היצירות שיבחרו בשקלול קולות הקהל והשופטים. מלבד פרס חביב הקהל יחולקו 5 פרסים על פי בחירת חבר השופטים המקצועי.
הזוכים בתחרות יוכרזו ב-3 באוקטובר, במסגרת כנס אפקטים מיוחדים שיתקיים בפסטיבל אייקון. לחצו כאן לפרטים על האירוע.

האנושות נמצאת בעידן של מהפכים ומהפכות. משבר כלכלי, מאבק חברתי, חדשנות טכנולוגית, אביב ערבי, חורף אירופי… המשטרים בעולם כולו חווים טלטלה, ובחזית נמצאים כוחות שיטור הנערכים לאתגרים חדשים. איך ישפיעו אירועי ההווה על העתיד הקרוב והרחוק? איך תיראה עיר העתיד? איך יראה השוטר העתידני? כיצד תשפיע הטכנולוגיה על שניהם? ואיך כל זה משתלב עם תופעות עולמיות ומקומיות? האם אנחנו בדרך לאוטופיה או דיסטופיה? האם שוטרי העתיד הם נציגי הצדק או שליחי הממסד?

לכבוד חגיגות העשור למכללה הישראלית לאנימציה ולרגל אייקון TLV – הפסטיבל למדע בדיוני, דמיון והעתיד, אנחנו מסתכלים לעתיד ומנסים לנחש מה הוא צופן בחובו. בסרט "השופט דראד" (Dredd 3D), שיעלה בישראל ב-27/09, עיר העתיד היא מקום אלים ומסוכן, ושוטרי העתיד הם גם השופטים, המושבעים והמוציאים להורג. איזה עתיד אתם רואים בדמיונכם?

צרו עיר עתידנית ו/או כוחות שיטור עתידניים, עצבו פוסטר מקורי, רצועת קומיקס, קריקטורה, ציור ידני, ציור דיגיטלי או הדמיה תלת-מימדית, ותוכלו לזכות בפרסים ומלגות. צוות שופטים מקצועי יבחר את היצירות הזוכות, שיודפסו ויוצגו בבתי קולנוע נבחרים. חבר השופטים כולל את יניב שמעוני, שעבד בלונדון על סדרת הקומיקס המקורית של השופט דראד, וכן אנימטורים, מעצבים, מאיירים ואמני אפקטים, שעבדו בסרטים כמו אווטאר, נארניה, 300, ונדטה, הלבוי, השומרים ועוד.

פרס למקום הראשון:
הזוכה במקום הראשון בתחרות, על פי בחירת חבר השופטים המקצועי, יקבל חבילה הכוללת:

 כרטיסים לקולנוע לשנה שלמה: הזמנה זוגית לכל הפרמיירות החגיגיות של סרטי פורום פילם (המייצגים את אולפני דיסני, פיקסאר, סוני, פוקס ועוד) למשך שנה שלמה!
 Inkling – המוצר המהפכני של Wacom, המאפשר לצייר על נייר רגיל עם עט דיגיטלי רגיש ללחץ, ולהעביר את המידע למחשב (כולל עבודה בשכבות). לחצו כאן לסרטון הדגמה.
 הקרנה פרטית של הסרט "השופט דראד" לזוכה ולעוד 50 חברים. ההקרנה תהיה באיזור חיפה, ת"א, ראשל"צ או ירושלים, על פי בחירת הזוכה. לצפיה בטריילר של הסרט, לחצו כאן.
 מלגה* בסך 5000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה – המכללה המקצועית המובילה בישראל לאנימציה ומדיה דיגיטלית. רוצים לשמוע על הקורסים שלנו? בואו לערב פתוח!
 זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV – הפסטיבל הבינלאומי למדע בדיוני, דמיון והעתיד, 1 עד 8 לאוקטובר בסינמטק תל-אביב. לחצו כאן לאתר הפסטיבל.
 בנוסף, היצירה הזוכה תודפס ותוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".

פרסים למקומות 2 עד 5 ולחביב הקהל מפורטים למטה.

חבר השופטים:
יניב שמעוני –
מאייר ומעצב שעבד על סדרת הקומיקס המקורית של השופט דראד – 2000AD. זוכה פרס מוזיאון ישראל לאיור. מאייר למגזינים, ספרים, פרסומות וטלוויזיה. מעצב דמויות ורקעים לסרטי אנימציה.
שחר לבבי –
אנימטור בכיר שעבד בסרטים כגון אווטאר, ג'ון קרטר, נארניה, גארפילד 2, ג'אמפר, ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף ועוד. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
אמיר גרין –
אנימטור ואמן אפקטים. ניהל צוותים בהפקות ענק בינלאומיות ומקומיות. עבד בין היתר בסרטים 300, השומרים (Watchmen), תפוס ת'גלים (Surf's Up), ונדטה (V for Vendeta), מבוקש (Wanted) הלבוי (Hellboy 1 + 2) ובמשחקי המחשב Deus Ex: Human Revolution ו-Brink. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
ירון ישינסקי –
מעצב ואמן אפקטים. מנהל את סטודיו YASHINSKI – מאולפני האפקטים המובילים בישראל. זכה בעשרות פרסים בינלאומיים, ביניהם פרס פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בניו-יורק, פרס פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בשיקגו ופרס מצלמת הזהב הגרמני. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
יניר תירוש –
אמן תלת מימד ופסל דיגיטלי. ניהל את מחלקת מידול סביבות ב-JVP Animation Lab. שימש כמודלר בכיר באולפני SNOWBALL ובאולפני Shortcut Playground. מורה ומנהל קורס זיבראש במכללה הישראלית לאנימציה.
רפי בן-אהרון –
מעצב דמויות ואמן תלת-מימד בעל נסיון רב בחברות אנימציה לסדרות, סרטים ופרסומות. תפקד כארט דיירקטור ב-JVP Animation Lab, כראש מחלקת מודלינג ב DPSI, כאנימטור ב-Crew972. בקנדה עבד כמודלר ואנימטור, על סדרות טלויזיה וסרט באורך מלא. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
מיש –
במאי קולנוע ואנימציה, מעצב דמויות ומאייר. מחלק את זמנו בין עבודה על פרוייקטים מסחריים, חברתיים ואישיים. מורה במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל.

הגשה:
את היצירות יש להגיש עד לתאריך 24/09/2012 למייל שכתובתו iac.future@gmail.com.
מותר להגיש יצירה בכל טכניקה: ציור ביד, ציור במחשב, תלת-מימד, פיסול, עיבוד גרפי וכו'.
לא ניתן להגיש סרטים (מצולמים או אנימציה) או צילומים (מלבד של פסלים).
מותר להשתמש בצילומים כבסיס ליצירה, כל עוד מתבצעים שינויים מהותיים ביחס לצילום.
לא ניתן להגיש יצירות העושות שימוש בחומרים המוגנים בזכויות יוצרים.
כל הפרה של זכויות יוצרים תהיה באחריותו הבלעדית של המגיש.
כל יוצר יכול להגיש עד 3 יצירות.
מותר להגיש יצירות שנוצרו במסגרת אחרת ובמועד אחר, בלי קשר לתחרות.
מותר להתייחס לנושא עיר העתיד או משטרת העתיד או שניהם.
מותר להתייחס לעתיד הקרוב או הרחוק.
הפרמטרים לשיפוט הם מקוריות, יצירתיות, אמירה, מסר, חדשנות ויכולת ביצוע.
יצירות בתהליך, וכן שאלות, רעיונות, בירורים ודיונים, ניתן להעלות בדף הפייסבוק של התחרות.
ההשתתפות בתחרות בהתאם לתקנון המופיע בתחתית דף זה.

במייל ההגשה נא לציין:
שם מלא.
מספר טלפון.
כתובת.
תאריך לידה.
שם היצירה.
טכניקה.

פרסים נוספים:
פרס למקום השני, על פי בחירת חבר השופטים:
מלגה* בסך 4000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".
פרס למקום השלישי, על פי בחירת חבר השופטים:
מלגה* בסך 3500 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".
פרס למקום הרביעי, על פי בחירת חבר השופטים:
מלגה* בסך 3000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".
פרס למקום החמישי, על פי בחירת חבר השופטים:
מלגה* בסך 2500 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".
פרס חביב הקהל על פי בחירת גולשי פייסבוק (באמצעות לייקים):
מלגה* בסך 3000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV.

ועדת סינון:
ועדת סינון תסנן מתוך העבודות את אלו שימצאו מתאימות לתחרות, על פי הפרמטרים הבאים:
לא יתקבלו עבודות המציגות מין או אלימות בוטים.
לא יתקבלו יצירות שאינן עומדות במטרה המוגדרת של התחרות.
לא יתקבלו יצירות שאינן עומדות ברף איכות מינימלי, כפי שיוחלט על ידי ועדת הסינון.

זכויות:
הזכויות על היצירות ישארו במלואן בידי המגישים. עם זאת, המכללה הישראלית לאנימציה תוכל להציג את היצירות באינטרנט, בדפוס, בטלויזיה או בכל מדיה אחרת, וכן יוכלו להעבירן לתצוגה אצל צד שלישי, תוך ציון שם היוצר.

תקנון:
התחרות מתבצעת בהתאם לתקנון המכללה.
המכללה הישראלית לאנימציה רשאית לשנות את תנאי התחרות, לרבות מועד ההגשה ורשימת השופטים.
יצירה שתפר זכויות יוצרים תוסר מהתחרות. המגיש ישפה את המכללה הישראלית לאנימציה על כל נזק שייגרם לה במישרין או בעקיפין עקב הפרת זכויות יוצרים.
הכרטיסים לקולנוע וההקרנה הפרטית הם מתנת חברת פורום פילם, ואינם באחריות המכללה הישראלית לאנימציה. כל שאלה או טענה בנושא זה יש להפנות לחברת פורום פילם.
* אין כפל הנחות ו/או מלגות. המלגה מותנית בקבלת הסטודנט למכללה (יש לעבור מבחן יצירתיות וראיון אישי, ולהציג תיק עבודות). מלגה לא תוענק רטרואקטיבית (לאנשים שכבר נרשמו למכללה). המלגה אישית ואינה ניתנת להעברה. קבלת המלגה מותנית בפתיחת הקורס. לא ניתן להמיר את המלגה בפרס כספי או אחר. המלגה מיועדת למסלול אנימציה תלת-מימדית, מסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית או מסלול קונספט דיזיין, לפי בחירת הזוכה. המלגה בתוקף ל-12 חודשים.
** כרטיסים חינם לפסטיבל אייקון TLV יוענקו לאירועים ספציפיים בפסטיבל. פירוט אירועי הפסטיבל יפורסם בהמשך באתר הפסטיבל. הכרטיסים הם מתנת פסטיבל אייקון TLV, ואינם באחריות המכללה הישראלית לאנימציה. כל שאלה או טענה בנושא זה יש להפנות להנהלת הפסטיבל.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: