גיימינג – פיתוח ועיצובמשחקי מחשב

מסלול דו-שנתי בפיתוח ועיצוב של משחקים למחשב, למובייל ולקונסולות ומתמקד בתוכנות 3dsMax ו-Unity ובשפת התכנות C#, עם דגש על עקרונות מובילים בתאוריה של עיצוב משחקים

יצירת משחק הוא תהליך מורכב הכולל תחומי התמחות שונים ומגוונים. עם צמיחת תעשיית המשחקים בארץ ובעולם, זה הזמן ללמוד איך להפוך את התחביב למקצוע ולהצטרף למסלול המציע לימודים מקצועיים בכלים ובתוכנות המובילים בתחום.

המסלול מתמקד ב-3 נושאים עיקריים:

Game Development – פיתוח ותכנות למשחק דרך שפת התכנות C# בסביבת יוניטי.

Game Art / Tech Art / 3D– יצירת ארט למשחקים, עם דגש עיקרי לארט תלת מימדי דרך תוכנת המידול 3dsMax ותוכנות עזר נוספות כגון ZBrush, Substance Painter, Photoshop ועוד.

Game Design – שילוב של עולם התכנות עם עולם הארט, ליצירת משחק בעל חוקים ברורים, לצורך יצירת חוויה ייחודית עבור השחקן. נלמד לנתח משחקים ולחשוב מהצד של השחקן כדי ליצור משחק מהנה וחוויתי, עם מכניקת משחק ברורה, ממשק משתמש נוח וחוויית משחק ייחודית.

את כל התחומים הללו נשלב ביחד בתוך מנוע המשחקים Unity, המנוע מהמובילים בעולם לפיתוח משחקים, אותו נלמד לעומק, על כל רבדיו.

פרטים כללים:

משך המסלול: 24 חודשים.

כמות שיעורים: 108.

תוכנות עיקריות: Unity, 3dsMax.

מועדי השיעורים: פעמיים בשבוע בשעות הערב.

בנוסף לשיעורים מתקיימים תרגולים מונחים בכל ימי השבוע.

לימודי תוכנה:

Unity – מנוע המשחקים הנפוץ והפופולרי בעולם.

3dsMax – תוכנת האנימציה והתלת-מימד הפופולרית בעולם.

ZBrush (אופציונלי) – התוכנה המובילה בעולם לפיסול דיגיטלי של דמויות וסביבות.

PhotoShop – תוכנת עיבוד התמונה המובילה בעולם.

Substance Painter – התוכנה המובילה בעולם ליצירת טקסטורות.
Substance Designer – התוכנה המובילה בעולם לטקסטורות פרוצדורליות.

C# – שפת התכנות המובילה בפיתוח משחקים ואפליקציות.

פרויקטים:

במהלך המסלול ניצור 5 פרויקטים עיקריים, בסגנונות משחק שונים.

בכל משחק נחקור אלמנטים שונים שנקשרים לפיתוח ועיצוב משחקים.

נושאי לימוד נוספים:

יצירת מודלים תלת מימדים באמצעות התוכנות 3dsMax ו-ZBrush, לרבות יצירת סביבות, דמויות ונשקים.

יצירת משחקים דו-מימדיים ותלת מימדיים במנוע המשחקים Unity.

עקרונות בתכנות ופיתוח בשפת התכנות C#, ופיתוח משחקים בסביבת יוניטי.

עקרונות ביצירה, פיתוח ועיצוב משחקים ואפליקציות.

עקרונות בפיתוח משחקים: גיימפליי, דמויות, סביבה, חוקים, סיפור, קונפסט ועוד.

עקרונות ביצירת ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX).

עקרונות בפיתוח אינטליגנציה מלאכותית לדמויות (AI).

עקרונות מתקדמים ביצירת ארט, כגון עבודה מתקדמת עם תאורה, חומרים, יצירת שיידרים, ועוד.

עקרונות מעמיקים בעיצוב משחקים כגון בניית שלב, הדרגתיות, פלייטסטים, חווית שחקן, ועוד.

עבודה עם מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR).

שימוש בטכלונוגיות דגימת תנועה (Motion Capture) ובקבצים רלוונטים.


סמסטר א' – מבוא לעולם המשחקים

מבוא ל-Unity: שימוש ב-Prefabs, עבודה עם פיזיקה, מבוא ל-UI.

תלת-מימד: מבוא לתוכנה 3DS Max, מידול חפצים וסביבות, פריסת UV.

טק-ארט: מבוא לאנימציה, חומרים ותאורה, טקסטורות בפוטושופ.

גיים דיזיין: מבוא לעיצוב משחקים, Level Design , Grayboxing.

סמסטר ב' – תלת-מימד, מידול ועיצוב

יוניטי: מבוא ל-Terrain Tools , Particle System , Post Processing.

תלת מימד: מידול hard surface, מעבר מ-high poly ל-low poly, אפיית מפות normal ו-AO.

פיתוח: מבוא לתכנות בשפה C#, יצירת מכניקות משחק, מערכת ירייה, זיהוי פגיעה ושימוש בפיזיקה.

גיים דיזיין: Game Feel , Feedback & Signals , Pacing & Flow.

פרויקט: סימולטור טיסה (ארקיידי) – יצירת משחק תעופה גוף שלישי על בסיס טמפלייט קיים.

סמסטר ג' – דמויות, אנימציה וגיים-דיזיין

יוניטי: Animations and Animator Controller , Cinemachine Cameras , Light Baking.

פיתוח: 3rd Person Controller , Interactions , Puzzle Mechanics , Debugging Tools.

תלת-מימד: מידול דמות, מבוא למידול אורגני, BlendShapes/Morph.

גיים דיזיין: Puzzles , Hero’s Journey , Narrative Design.

פרויקט: פרוייקט הרפתקאות/פלטפורמר גוף שלישי – בניית משחק עם אתגרי פאזל שונים (תנועתיים או מחשבתיים) עם דגש על סיפור ונרטיב.

סמסטר ד' – עבודה בקבוצות

יוניטי: Cinematics and Timeline , Shader Graph , NavMesh & NavMesh Agent , Animation Rigging.

פיתוח: NavMesh Agent ופטרול, Basic AI , StateBehavior , עבודה עם גיט.

תלת-מימד: Custom Rigging , טיקסטור ב-Substance Painter.

גיים דיזיין: עבודה בקבוצות, כלים, Pitch and Game Design Document , UX , MDA , Enemy Types.

פרויקט: שחזר שלב ממשחק ישן משנות ה-90 תוך הוספת ספין יחודי וחידוש המשחק לעשור הנוכחי.

סמסטרים ה'-ו' – פרוייקט גמר

יוניטי: HDRP , Advanced Shaders , VFX Graph , 2D Tools , Profiling & Frame Debugger.

AR/VR/XR: פיתוח לסביבות מציאות מדומה, מציאות מרובדת, מציאות מורחבת.

פיתוח: Editor Scripting , Saving Game State , Scriptable Objects , Input System , Polymorphism , Inventory System , Developing for Mobile.

גיים דיזיין: Brainstorming , Prototyping , Proof of Concept , Juicing & Polish , Framing & Composition.

התמחות: בחירת תחום התמחות מבין כל נושאי הקורס: תלת-מימד, טק-ארט, פיתוח, תכנות, UI/UX וכדומה.

פרויקט: פרויקט גמר בליווי שוטף של צוות המורים.
תיק עבודות: יצירת תיק עבודות ושואוריל (סרטון המשמש ככרטיס ביקור מקצועי).
הכנה לתעשיה: סדרת מפגשים על התעשיה בישראל ובעולם.

שימו לב: תכנית המסלול נמצאת בעדכון תמידי ומותאמת לשינויים שמתרחשים תדיר בתוכנות ובשיטות העבודה. המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן מעת לעת, בהתאם לשיקוליה, את הסילבוס, נושאי השיעורים, התאריכים וצוות המורים.

ש: מה זה קורס גיימינג?

ת: מסלול גיימינג במכללה הישראלית לאנימציה עוסק בפיתוח ועיצוב משחקי-מחשב, עם דגש על משחקי תלת-מימד. המסלול מאפשר לבוגריו להשתלב בתעשיית המשחקים בתחומים הנעים מפיתוח ועיצוב, דרך תלת-מימד ואנימציה ועד תכנות ופאבליקציה, תוך שימוש בכלים ובטכניקות הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, לרבות אנימציה תלת-מימדית, פיסול דיגיטלי, מציאות רבודה (AR), אינטלגנציה מלאכותית (AI), דגימת תנועה (MoCap) ועוד.

ש: מהן התוכנות העיקריות בקורס?

ת: תוכנת התלת-מימד 3Ds Max ומנוע המשחקים Unity 3D. כמו כן מועברים שיעורי מבוא בתוכנת הגרפיקה PhotoShop ובתוכנת הפיסול ZBrush.

ש: מה זה בכלל Unity?

ת: Unity 3D הוא מנוע המשחקים הפופולרי בעולם. זו תוכנה המאפשרת ליצור משחקים מכל סוג, באופן אינטואיטיבי וללא צורך לתכנת את המשחק מאפס. התוכנה מאפשרת לטעון אובייקטים תלת מימדיים (דמויות, נשקים, רכבים, סביבות וכו') שנוצרו בתוכנות תלת-מימד, וכן להשתמש באנימציות שנוצרו בתוכנות לאנימציה תלת-מימדית. Unity מכילה רכיבים משוכללים המסוגלים לחשב בקלות התנגשויות, כוחות פיזיקליים, רינדור פוטו-ריאליסטי ועוד. ניתן להוסיף יכולות לאפליקציות ומשחקי Unity באמצעות שימוש בשפות תכנות שונות, לרבות JavaScript.

ש: מה זה 3DS Max ובמה היא שונה מ-Maya או תוכנות אחרות?

ת: 3DS Max היא תוכנת האנימציה התלת-מימדית הנפוצה ביותר בעולם. היא דומה מאוד לתוכנות מתחרות כגון Maya , Cinema4D , LightWave , Blender ואחרות, אולם נחשבת לתוכנה הטובה והנוחה ביותר עבור משחקי מחשב.

ש: במה שונה קורס זה מקורסים דומים הקיימים בישראל?

ת: קורס גיימינג במכללה הישראלית לאנימציה אינו עוסק רק בלימודי תכנות או בלימודי תיאוריה, אלא גם ובעיקר בצדדים הקרייאטיבים, הטכניים והעיצוביים של המקצוע. כמכללה המובילה בישראל ללימודי אנימציה תלת-מימדית, אנחנו מדגישים במהלך הקורס את התחומים הנוגעים לתלת-מימד, בדגש על יצירת תכנים ו-asstes למשחקים (דמויות, סביבות, אנימציה). אנו מביאים לתחום הגיימינג את המומחיות שלנו בתחומי התלת-מימד, עם תכנים שאינם קיימים בשום בי"ס אחר בארץ, לרבות פיסול דיגיטלי, אנימציית דמויות, קונספט דיזיין, דגימת תנועה (MoCap), מציאות רבודה (AR) ועוד. בנוסף, אנחנו מביאים את הגישה הייחודית שלנו כמכללה מקצועית, שחיה את השוק ויודעת איך לייצר אנשי מקצוע.

ש: האם לומדים תכנות בקורס?

ת: בהחלט. חלק משמעותי בקורס הוא לימודי תכנות בתוך מנוע Unity 3D, באמצעות שפת #C.

ש: האם לומדים אנימציה ותלת-מימד?

ת: בהחלט. הקורס מכיל מבוא מקיף לתלת-מימד בתוכנה 3DS Max, והתמקצעות בכלים הרלוונטיים למשחקי מחשב. בהמשך נלמדים גם כלי אנימציה בסיסיים, וכן שימוש בדגימת תנועה (MoCap) לצורך יצירת אנימציה. עם זאת, זהו אינו קורס מקיף בתחומים אלו, והוא מכיל רק את הכלים הנחוצים לצורך יצירת משחקי מחשב. המעוניינים בלימודי תלת-מימד או אנימציה מקיפים, מוזמנים להצטרף למסלולי אנימציה תלת-מימדית ו/או אנימציית דמויות הפועלים במכללה.

ש: האם לומדים מידול דמויות?

ת: בהחלט. מקטע משמעותי בקורס עוסק במידול ופיסול דיגיטלי של דמויות למשחקי מחשב, עם דגש על מידול LowPoly ואינטראקציה עם Unity.

ש: האם לומדים עיצוב?

ת: בהחלט. הקורס מכיל מספר שיעורים העוסקים בעיצוב משחקים, לרבות עיצוב דמויות, עיצוב סביבות, עיצוב עולם ועיצוב ממשק. במסלול המורחב נלמדים גם נושאים הקשורים לעיצוב מסך. סטודנטים המעוניינים להרחיב את יכולותיהם בתחומי העיצוב מוזמנים להצטרף למסלול קונספט דיזיין הפועל במכללה.

ש: מהם תנאי הקבלה בקורס?

ת: כל אדם יכול להגיש מועמדות לקורס. אין צורך בתעודת בגרות. יש להציג תיק עבודות בכל תחום יצירתי, ויש לעבור ראיון אישי ומבחן יצירתי. הקורס מתאים למתחילים ולמתקדמים. לפרטים נוספים ולקביעת ראיון יש להתקשר למזכירות המכללה בטלפון 03-6482345.

ש: לאילו גילאים מיועד הקורס?

ת: כל הקורסים במכללה מיועדים עקרונית לגילאי 18 ומעלה, אולם יש ועדת חריגים שבסמכותה לקבל בני 16-17 מוכשרים במיוחד.

ש: מהן דרישות הציוד עבור הקורס?

ת: כל מחשב אישי סביר מספק עבור קורס זה. אין צורך במחשב גרפי יקר. עם זאת, כמובן שככל שהמחשב מהיר וחזק יותר, העבודה תהיה נעימה יותר. אנו ממליצים על מחשב עם מעבד של אינטל (רצוי i3 ומעלה), כרטיס מסך של NVidia ולפחות 8 ג"ב זיכרון.

ש: האם צריך לרכוש תוכנות?

ת: לא, אין צורך לרכוש תוכנות. עבור התוכנות 3DS Max ו-MudBox ניתן להשיג רשיונות סטודנט חינמיים דרך המכללה. Unity 3D היא תוכנה הניתנת להורדה בחינם. סטודנטים הלומדים במסלול המורחב צריכים להשיג את תוכנות Adobe הרלוונטיות.

ש: האם אתם נותנים תואר?

ת: לא. בוגרי הקורס יקבלו תעודת גמר של המכללה הישראלית לאנימציה, שהיא מוסד לימודי המוכר על-ידי משרד התמ"ת / משרד הכלכלה. זהו קורס מקצועי עם תכנים לא-אקדמיים, העוסק בלימודי מקצוע ולא בתיאוריות ופילוסופיות.ן.

ש: עם מה יוצאים בסוף הקורס?

ת: בוגרי הקורס מקבלים דיפלומה של בוגר המכללה הישראלית לאנימציה. אבל חשוב יותר: במהלך הקורס עובדים על תיק עבודות, שמציג את מגוון היכולות שנלמדו במהלכו. תיק העבודות מהווה סוג של כרטיס ביקור עבור הסטודנט, והוא יכול להציגו בפני מעסיקים פוטנציאלים. תיק העבודות בקורס מכיל:

פריים של סביבה ריאליסטית בתלת-מימד.

דמות בתלת מימד, כולל ריג ואנימציה.

משחק דו-מימדי.

משחק תלת-מימדי, הכולל סביבה ואלמנטים אינטראקטיביים.

משחק FPS תלת-מימדי, הכולל דמויות ונשקים ומכיל רכיבי אינטלגנציה מלאכותית.

פרוייקט מציאות רבודה (Augmented Reality).

פרוייקט גמר, לפי נטיותיו האישיות של הסטודנט, בליווי שוטף של צוות המורים.

ש: כמה זה עולה ואיך נרשמים?

ת: למחירים, לקביעת ראיון ולהרשמה התקשרו למזכירות המכללה בטלפון 03-6482345.

המזכירות פועלת בימים ראשון עד חמישי, שעות 9:30 – 18:00.

מידע כללי

סילבוס מלא

שאלות ותשובות

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: