גיימינג - פיתוח משחקי מחשב

מסלול חד-שנתי המתמקד בתוכנות 3DS Max ו-Unity ובשפת התכנות #C. עיצוב, פיתוח ותיכנות של משחקים למחשב, למובייל ולקונסולות, כולל לימודי תלת-מימד למשחקים

תעשיית המשחקים הישראלית נמצאת בתנופה גדולה, ומעמידה תחרות לחברות ענק בינלאומיות. זה בדיוק הזמן ללמוד איך להפוך תחביב למקצוע, ולהצטרף למסלול ייחודי המציע לימודים מקצועיים בכלים ובתוכנות המובילות בתחום.

מסלול גיימינג במכללה הישראלית לאנימציה מאפשר לבוגריו להשתלב בתעשיית המשחקים בתחומים הנעים מפיתוח ועיצוב, דרך תלת-מימד ואנימציה ועד תכנות ופאבליקציה, תוך שימוש בכלים ובטכניקות הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, לרבות אנימציה תלת-מימדית, פיסול דיגיטלי, מציאות רבודה (AR), אינטלגנציה מלאכותית (AI), דגימת תנועה (MoCap) ועוד.

פרטים כלליים:
משך המסלול: 12 חודשים.
כמות שיעורים: 72 שיעורים באורך 4 שעות אקדמאיות כ"א.
מועדי השיעורים: פעמיים בשבוע, שעות 10:30 – 13:45.
תוכנות עיקריות: 3DS Max , Unity 3D.

במהלך המסלול נלמדות התוכנות המובילות בתחום, לרבות: 
Unity 3D – מנוע המשחקים הנפוץ והפופולרי בעולם.
3DS Max – תוכנת האנימציה והתלת-מימד הפופולרית בעולם.
ZBrush – תוכנה לפיסול דיגיטלי של דמויות וסביבות.
#C – שפת תכנות מובילה בתחומי האפליקציות והמשחקים.

במהלך המסלול יוצרים הסטודנטים לפחות 5 משחקים, מסוגים שונים:
משחק דו-מימדי.
משחק תלת-מימדי, הכולל סביבה ואלמנטים אינטראקטיביים.
משחק FPS תלת-מימדי, הכולל דמויות ונשקים ומכיל רכיבי אינטלגנציה מלאכותית.
פרוייקט מציאות רבודה (Augmented Reality).
פרוייקט גמר, לפי נטיותיו האישיות של הסטודנט, בליווי שוטף של צוות המורים.

בין הנושאים הנלמדים במסלול:
תלת-מימד בתוכנות 3DS Max ו-MudBox, לרבות יצירת סביבות, דמויות ונשקים.
יצירת משחקים דו-מימדיים ותלת-מימדיים במנוע Unity 3D.
עקרונות ביצירה, פיתוח ועיצוב משחקים ואפליקציות.
עקרונות בפיתוח משחקים: גיימפליי, דמויות, סביבה, חוקים, סיפור, קונספט.
עקרונות ביצירת ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX).
עקרונות בפיתוח אינטלגנציה מלאכותית לדמויות (AI).
עקרונות בעבודה עם מציאות רבודה (Augmented Reality).
שימוש בדגימת תנועה דיגיטלית (Motion Capture).
פאבליקציה של משחקים ואפליקציות לאינטרנט ולטלפונים סלולאריים, לרבות התממשקות לאנדרואיד, לפייסבוק, לדפדפני אינטרנט ולחנות האפליקציות Google Play.

המסלול מוצע בשתי מתכונות:
מסלול גיימינג מצומצם – הכולל את כל האמור לעיל.
מסלול גיימינג מורחב – הכולל גם לימודי פיסול דיגיטלי בתוכנה זיבראש.

סמסטר א' (18 שיעורים) – תלת מימד
מבוא לתלת-מימד בתוכנה 3DS Max.
מבוא לגרפיקה בתוכנה PhotoShop.
מידול חפצים.
מידול סביבות.
מבוא למידול דמויות.
טקסטורות ו-UV.
תאורה, מצלמה ורנדר.
שיידינג ובייקינג.

סמסטר ב' (18 שיעורים) – עיצוב ופיתוח משחקים
חוויית משתמש וממשק גרפי – UI/UX.
עיצוב משחקים: גיימפליי, דמויות, סביבה, חוקים, סיפור.
מבוא ל-Unity 3D.
תכנות ב-#C.
אפקטים ופיצוצים ב-Unity.
מבוא לקונספט דיזיין – עיצוב דמויות וסביבות.
יצירת משחק דו-מימדי.
יצירת משחק תלת-מימדי.

סמסטר ג' (18 שיעורים) – דמויות ואנימציה
מידול דמויות LowPoly למשחקי מחשב.
טקסטורות, שיידינג ובייקינג לדמויות (יצירת חומרים למשחקי מחשב).
ריגינג (יצירת שלד אנימטיבי).
בסיס באנימציית דמויות.
בסיס בפיסול דיגיטלי בתוכנה ZBrush.
שימוש ב-MoCap (דגימת-תנועה של דמויות אנושיות).
דמויות ואינטראקציה ב-Unity.
בייקינג ב-Unity.
AI (אינטלגנציה מלאכותית) לדמויות.
יצירת משחק FPS תלת-מימדי.

סמסטר ד' (18 שיעורים) – משחקי רשת ופרוייקט גמר
יצירת משחקי WEB (פיתוח משחק הפועל בתוך הדפדפן).
התממשקות לאנדרואיד, פייסבוק ו-Google Play (חנות האפליקציות של גוגל).
פיתוח משחקים ואפליקציות לסמארטפונים.
מציאות רבודה – Augmented Reality.
פרוייקט גמר בליווי שוטף של צוות המורים.

תכנית הלימודים נמצאת בעדכון שוטף ועשויה להשתנות.

ש: מה זה קורס גיימינג?
ת: מסלול גיימינג במכללה הישראלית לאנימציה עוסק בפיתוח ועיצוב משחקי-מחשב, עם דגש על משחקי תלת-מימד. המסלול מאפשר לבוגריו להשתלב בתעשיית המשחקים בתחומים הנעים מפיתוח ועיצוב, דרך תלת-מימד ואנימציה ועד תכנות ופאבליקציה, תוך שימוש בכלים ובטכניקות הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, לרבות אנימציה תלת-מימדית, פיסול דיגיטלי, מציאות רבודה (AR), אינטלגנציה מלאכותית (AI), דגימת תנועה (MoCap) ועוד.

ש: מהן התוכנות העיקריות בקורס?
ת: תוכנת התלת-מימד 3Ds Max ומנוע המשחקים Unity 3D. כמו כן מועברים שיעורי מבוא בתוכנת הגרפיקה PhotoShop ובתוכנת הפיסול ZBrush. 

ש: מה זה בכלל Unity?
ת: Unity 3D הוא מנוע המשחקים הפופולרי בעולם. זו תוכנה המאפשרת ליצור משחקים מכל סוג, באופן אינטואיטיבי וללא צורך לתכנת את המשחק מאפס. התוכנה מאפשרת לטעון אובייקטים תלת מימדיים (דמויות, נשקים, רכבים, סביבות וכו') שנוצרו בתוכנות תלת-מימד, וכן להשתמש באנימציות שנוצרו בתוכנות לאנימציה תלת-מימדית. Unity מכילה רכיבים משוכללים המסוגלים לחשב בקלות התנגשויות, כוחות פיזיקליים, רינדור פוטו-ריאליסטי ועוד. ניתן להוסיף יכולות לאפליקציות ומשחקי Unity באמצעות שימוש בשפות תכנות שונות, לרבות JavaScript.

ש: מה זה 3DS Max ובמה היא שונה מ-Maya או תוכנות אחרות?
ת: 3DS Max היא תוכנת האנימציה התלת-מימדית הנפוצה ביותר בעולם. היא דומה מאוד לתוכנות מתחרות כגון Maya , Cinema4D , LightWave , Blender ואחרות, אולם נחשבת לתוכנה הטובה והנוחה ביותר עבור משחקי מחשב.

ש: במה שונה קורס זה מקורסים דומים הקיימים בישראל?
ת: קורס גיימינג במכללה הישראלית לאנימציה אינו עוסק רק בלימודי תכנות או בלימודי תיאוריה, אלא גם ובעיקר בצדדים הקרייאטיבים, הטכניים והעיצוביים של המקצוע. כמכללה המובילה בישראל ללימודי אנימציה תלת-מימדית, אנחנו מדגישים במהלך הקורס את התחומים הנוגעים לתלת-מימד, בדגש על יצירת תכנים ו-asstes למשחקים (דמויות, סביבות, אנימציה). אנו מביאים לתחום הגיימינג את המומחיות שלנו בתחומי התלת-מימד, עם תכנים שאינם קיימים בשום בי"ס אחר בארץ, לרבות פיסול דיגיטלי, אנימציית דמויות, קונספט דיזיין, דגימת תנועה (MoCap), מציאות רבודה (AR) ועוד. בנוסף, אנחנו מביאים את הגישה הייחודית שלנו כמכללה מקצועית, שחיה את השוק ויודעת איך לייצר אנשי מקצוע. 

ש: האם לומדים תכנות בקורס?
ת: בהחלט. חלק משמעותי בקורס הוא לימודי תכנות בתוך מנוע Unity 3D, באמצעות שפת #C. 

ש: האם לומדים אנימציה ותלת-מימד?
ת: בהחלט. הקורס מכיל מבוא מקיף לתלת-מימד בתוכנה 3DS Max, והתמקצעות בכלים הרלוונטיים למשחקי מחשב. בהמשך נלמדים גם כלי אנימציה בסיסיים, וכן שימוש בדגימת תנועה (MoCap) לצורך יצירת אנימציה. עם זאת, זהו אינו קורס מקיף בתחומים אלו, והוא מכיל רק את הכלים הנחוצים לצורך יצירת משחקי מחשב. המעוניינים בלימודי תלת-מימד או אנימציה מקיפים, מוזמנים להצטרף למסלולי אנימציה תלת-מימדית ו/או אנימציית דמויות הפועלים במכללה.

ש: האם לומדים מידול דמויות?
ת: בהחלט. מקטע משמעותי בקורס עוסק במידול ופיסול דיגיטלי של דמויות למשחקי מחשב, עם דגש על מידול LowPoly ואינטראקציה עם Unity. 

ש: האם לומדים עיצוב?
ת: בהחלט. הקורס מכיל מספר שיעורים העוסקים בעיצוב משחקים, לרבות עיצוב דמויות, עיצוב סביבות, עיצוב עולם ועיצוב ממשק. במסלול המורחב נלמדים גם נושאים הקשורים לעיצוב מסך. סטודנטים המעוניינים להרחיב את יכולותיהם בתחומי העיצוב מוזמנים להצטרף למסלול קונספט דיזיין הפועל במכללה.

ש: מהם תנאי הקבלה בקורס?
ת: כל אדם יכול להגיש מועמדות לקורס. אין צורך בתעודת בגרות. יש להציג תיק עבודות בכל תחום יצירתי, ויש לעבור ראיון אישי ומבחן יצירתי. הקורס מתאים למתחילים ולמתקדמים. לפרטים נוספים ולקביעת ראיון יש להתקשר למזכירות המכללה בטלפון 03-6482345.

ש: לאילו גילאים מיועד הקורס?
ת: כל הקורסים במכללה מיועדים עקרונית לגילאי 18 ומעלה, אולם יש ועדת חריגים שבסמכותה לקבל בני 16-17 מוכשרים במיוחד.

ש: מהן דרישות הציוד עבור הקורס?
ת: כל מחשב אישי סביר מספק עבור קורס זה. אין צורך במחשב גרפי יקר. עם זאת, כמובן שככל שהמחשב מהיר וחזק יותר, העבודה תהיה נעימה יותר. אנו ממליצים על מחשב עם מעבד של אינטל (רצוי i3 ומעלה), כרטיס מסך של NVidia ולפחות 8 ג"ב זיכרון.

ש: האם צריך לרכוש תוכנות?
ת: לא, אין צורך לרכוש תוכנות. עבור התוכנות 3DS Max ו-MudBox ניתן להשיג רשיונות סטודנט חינמיים דרך המכללה. Unity 3D היא תוכנה הניתנת להורדה בחינם. סטודנטים הלומדים במסלול המורחב צריכים להשיג את תוכנות Adobe הרלוונטיות.

ש: האם אתם נותנים תואר?
ת: לא. בוגרי הקורס יקבלו תעודת גמר של המכללה הישראלית לאנימציה, שהיא מוסד לימודי המוכר על-ידי משרד התמ"ת / משרד הכלכלה. זהו קורס מקצועי עם תכנים לא-אקדמיים, העוסק בלימודי מקצוע ולא בתיאוריות ופילוסופיות.ן.

ש: עם מה יוצאים בסוף הקורס?
ת: בוגרי הקורס מקבלים דיפלומה של בוגר המכללה הישראלית לאנימציה. אבל חשוב יותר: במהלך הקורס עובדים על תיק עבודות, שמציג את מגוון היכולות שנלמדו במהלכו. תיק העבודות מהווה סוג של כרטיס ביקור עבור הסטודנט, והוא יכול להציגו בפני מעסיקים פוטנציאלים. תיק העבודות בקורס מכיל:
פריים של סביבה ריאליסטית בתלת-מימד.
דמות בתלת מימד, כולל ריג ואנימציה.
משחק דו-מימדי.
משחק תלת-מימדי, הכולל סביבה ואלמנטים אינטראקטיביים.
משחק FPS תלת-מימדי, הכולל דמויות ונשקים ומכיל רכיבי אינטלגנציה מלאכותית.
פרוייקט מציאות רבודה (Augmented Reality).
פרוייקט גמר, לפי נטיותיו האישיות של הסטודנט, בליווי שוטף של צוות המורים.

ש: כמה זה עולה ואיך נרשמים?
ת: למחירים, לקביעת ראיון ולהרשמה התקשרו למזכירות המכללה בטלפון 03-6482345. 
המזכירות פועלת בימים ראשון עד חמישי, שעות 9:30 – 18:00.
מורים ומתרגלים:
רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: