אנימציה תלת-מימדית

מסלול דו-שנתי (20 חודשים) המתמקד בתוכנות Maya ו-ZBrush

הקורס הוותיק, המקיף והמוביל בישראל להכשרה מקצועית בתחום האנימציה, בדגש על מידול, פיסול, שיידינג, תאורה, רנדר ואנימציית דמויות.

הקורס מכשיר את הסטודנטים לעבודה כאנימטורים וכאמני תלת-מימד, באמצעות שיעורי תוכנה וכן שיעורים תאורטיים, המועברים על-ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם. המסלול מחולק לחמישה סמסטרים (אורך כל סמסטר כשלושה חודשים), ומוצע במתכונת לימודי בוקר או ערב.

התוכנה המרכזית הנלמדת בקורס היא Maya – תוכנת האנימציה התלת-מימדית המובילה בעולם. בסמסטר הראשון נלמדת גם תוכנת התלת-מימד LightWave, דרכה נלמדים היסודות הבסיסיים של האנימציה התלת-מימדית. לאחריה נלמדת תוכנת הפיסול ZBrush. הקורס מעניק גם בסיס הכרחי בתוכנות Photoshop, Premiere, After Effects, תוך התייחסות לשימושיהן בתחום האנימציה התלת-מימדית. בסיום המסלול מפיק כל סטודנט תיק עבודות (שואוריל), המהווה את כרטיס הביקור שלו בבואו במגע עם מעסיקים פוטנציאליים.

קורס אנימציה תלת-מימדית ב-IAC הוא כיום הקורס המקצועי והמקיף ביותר בישראל, ובוגריו משתלבים כל העת באולפני האנימציה המובילים במדינה. הוא מצייד את הסטודנטים במגוון רחב של כלים, תחומי-ידע, טכניקות ושיטות עבודה, ומאפשר להם להפוך לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כבר בתום הקורס.

ניתן ללמוד את המסלול בארבע מתכונות:
מסלול רגיל: פעמיים בשבוע – מלבד לימודי תוכנה, מסלול זה כולל גם שיעורי מבוא בתחומים כגון אמנות, תיאטרון, גרפיקה, אנטומיה, עריכה ופוסט פרודקשן.
מסלול מורחב: 3 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל את קורס כלים וטכניקות לאנימטורים, המכיל הרצאות וסדנאות בתחומים כגון רישום, עיצוב דמויות, קולנוע, כתיבה, משחק, פסקול ועוד.
מסלול משולב: 3 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל גם לימודי אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית.
מסלול משולב-מורחב: 4 פעמים בשבוע – מסלול זה כולל גם את קורס אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית וגם את קורס כלים וטכניקות לאנימטורים.

פירוט נושאי הלימוד:
במסלול אנימציה תלת-מימדית נלמדים כל שלבי העבודה בתלת-מימד. משלבי העיצוב הראשוניים ועד שלבי העריכה הסופיים. הסטודנטים מקבלים ידע נרחב לגבי כל הכלים, הטכניקות, שיטות העבודה והתוכנות הנחוצות. 

במהלך הלימודים יכול כל סטודנט למצוא את מקומו ואת התחום המועדף עליו, לפי נטיותיו האישיות. ניתן ללמוד לעומק את שיטות העבודה הנהוגות בהדמיה ארכיטקטונית או פיזיקלית. ניתן להרחיב לנושאים של פוטו-ריאליזם או עיצוב דמויות. ניתן להתעמק באנימציית דמויות או אפקטים מיוחדים. כל אחד מהתחומים מצריך ידע מיוחד, אותו מעבירים במכללה מיטב אנשי-המקצוע, כאשר כל מורה מעביר שיעורים בתחום ההתמחות הספציפי שלו. הסטודנטים לומדים את כל המקצועות ומכינים תיק עבודות מקיף, אך יש באפשרותם להתמחות בתחום ספציפי אחד, על-פי בחירתם.

מכינה:
מפגש היכרות: סקירת הקורס והיכרות עם צוות הקורס.
הכרת המחשב: בדגש על נתונים ומפרט הנחוצים עבור אנימציה תלת-מימדית.
פוטושופ: מבוא לעיבוד תמונה והיכרות כללית עם התוכנה.
רישום: בדגש על פרספקטיבה, התבוננות ותפיסה תלת-מימדית.
פיסול: בדגש על אנטומיה ותפיסת נפחים תלת-מימדיים.

סמסטר א':
לימודי תוכנה: בסיס בתוכנה LightWave והבנת עקרונות העבודה בתלת-מימד.
מידול: בניית אובייקטים תלת-מימדיים. ארכיטקטורה ועיצוב פנים. מידול ראש אנושי ריאליסטי.
טקסטורות ורנדר: חומרים ומרקמים. פוטוריאליזם. סיגנוּן. מנועי רינדור. פרישת UV.
תאורה: סוגי תאורה. תאורה קולנועית. תאורה נפחית (Volumetrics , GI ו-HDRI).
מצלמה: הגדרות כגון רוחב עדשה, עומק שדה, טשטוש תנועה, רזולוציה וכו'.
אנימציה: ציר-הזמן. אנימציית מצלמה. עבודה עם קיפריימים.
פוטושופ: שימוש בתוכנה PhotoShop לתיקוני צבע וליצירת טקסטורות.
קולנוע ועריכה: בסיס בתוכנה Premiere והכרות עם יסודות העריכה והבימוי.
קומפוזיטינג: בסיס בתוכנה After Effects ויסודות בקימפוז ובתיקוני צבע.
פרוייקט סיום: סרטון תנועת מצלמה בתוך חדר, כולל עריכה, פסקול ופוסט פרודקשן.

סמסטר ב':
לימודי תוכנה: בסיס בתוכנות Maya ו-ZBrush.
מידול: מידול דמות קארטונית. דגשים באנטומיה ובטופולוגיה.
פיסול ממוחשב: היכרות עם התוכנה ZBrush.
אנימציה: בסיס באנימציית-דמויות. עקרונות אנימציה. תרגילי אנימציה. מורפינג וליפ-סינק.
חומרים וטקסטורות: שיטות לפרישת UV. עבודה עם חומרים מתקדמים כגון SSS.
ריג: בסיס והבנה ביצירת ריג. בניית עצמות וקביעת היררכיה. IK מול FK.
מבע קולנועי: שוטים, פריימים וזוויות צילום. קומפוזיציה. עבודה עם סאונד.
עריכה: היכרות עם תוכנת Premiere.
פוסט-פרודקשן: היכרות עם תוכנת After Effects.
פרוייקט סיום: פרוייקט לסיכום הסמסטר וכן הפקת שואוריל (אוסף עבודות).

סמסטר ג':
לימודי תוכנה: התמקצעות בתוכנת התלת מימד Maya.
מידול: כליי מידול לצרכי מידול אובייקטים קשיחים (Hard Surface) ואורגניים (דמויות).
מידול קשיח: עבודה עם NURBS, SPLINES וכלים טכניים.
מידול אורגני: דמות קארטונית. דגשים באנטומיה, טופולוגיה, ריטופולוגיה.
מידול מתקדם: עבודה עם Cluster ו-Lattice ושימוש ב-Blend Shapes.
אנימציה: אנימציית דמויות. אנימציה פיזיקלית. עקרונות אנימציה. תרגילי אנימציה.
חומרים וטקסטורות: שיידינג במאיה, עבודה עם הייפרשייד ו-Nodes, פרישת UV.
תאורה ורנדר: עבודה עם Maya Sofware מול Mental Ray.
ריג: יצירת ריג לדמות, כולל ג'וינטים, סקינינג, IK, FK, שימוש ב-Constraints וכו'.

סמסטר ד':
מידול: דמות קארטונית. דגשים באפיון, עיצוב, פרופורציות וריטופולוגיה.
אנימציה: אנימציית דמויות. משחק ותיאטרון. עבודה עם פסקול. תרגילי אנימציה מתקדמים.
טקסטורות: טקסטורות מתקדמות, SSS וחומרים מתוחכמים.
תאורה ורנדר: עבודה עם Final Gather, Ambient Occlusion, Skykight וכו'.
פוסט-פרודקשן: רינדור וקימפוז בשכבות (Passes / Layers).
התמחות: בחירת תחום התמחות מתוך שלל מקצועות האנימציה והעמקת הלימוד בתחום זה.
כלים מתקדמים במאיה: בסיס במערכות חלקיקים, בדים, שיער.
רינדור בשכבות: שימוש במאיה ובאפטר אפקטס ליצירת שכבות והוספת אפקטים.

סמסטר ה':
פרויקט גמר בכל נושא, על פי בחירת הסטודנט, בליווי אישי של צוות המורים.
תיק עבודות: הפקת תיק עבודות מקיף, הכולל התמחות בתחום ספציפי. הפקת שואוריל.
(אופציונלי) סרט גמר: סטודנט המעוניין בכך יוכל להפיק סרט אנימציה אישי.
הסטודטים מקבלים עזרה, הכוונה וליווי אישי מצוות המורים בהפקת תיק העבודות וסרט הגמר.

משך המסלול כ-20 חודשים, המחולקים למכינה ועוד 5 סמסטרים.
המסלול נפתח ארבע פעמים בשנה, בחודשים אוקטובר ואפריל, במתכונות בוקר וערב.

שיעורים מונחים מתקיימים פעמיים בשבוע.
בסמסטר ה', שבו מתבצעת העבודה על פרוייקט גמר ותיק עבודות, מתקיימים השיעורים פעם בשבוע.
שעות השיעורים במתכונת לימודי בוקר: 10:30 – 13:45.
שעות השיעורים במתכונת לימודי ערב: 17:30 – 20:45.

בנוסף מתקיימים שיעורי תרגול בנוכחות מתרגל במשך כל השבוע (למעט חופשות ומקרים מיוחדים).
התרגולים מתקיימים כל השבוע בשעות 10:30 - 21:30.

המסלול מוצע בארבע וריאציות:
המסלול הרגיל כולל לפחות 110 שיעורים, שהם 440 שעות אקדמאיות* (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המורחב כולל לפחות 147 שיעורים, שהם 648 שעות אקדמאיות* (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המשולב כולל לפחות 155 שיעורים, שהם 700 שעות אקדמאיות* (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המשולב-מורחב כולל לפחות 182 שיעורים, 768 שעות אקדמאיות* (לא כולל שעות תירגול).

שימו לב:
1. המסלולים נמצאים בעדכון תמידי ומותאמים לשינויים שמתרחשים תדיר בתוכנות ובשיטות העבודה. המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן מעת לעת, בהתאם לשיקוליה, את נושאי השיעורים, התאריכים ורשימת המורים.
2. הקורס אינו מתעמק בתוכנות פוטושופ, פרמייר, אפטר-אפקטס או זיבראש, אותן ניתן ללמוד בנפרד בקורסים אחרים ב-IAC. העבודה בתוכנות אלו במהלך הקורס היא רק לצרכים ספציפיים, וההיכרות איתן היא מוגבלת וממוקדת.
מורים ומתרגלים:
רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: