חוגגים 120 שנה לאנימציה עם הלוניטונז, באגס באני ורואד ראנר

13/10/2012

אני-מטור 31 – הלוני טונז ביום האנימציה

המכללה הישראלית לאנימציה ומועדון הסרט המופרע חוגגים 120 שנה להולדת האנימציה, עם הרצאות על הלוני טונז, באגס באני ורואד ראנר.

מוצ"ש 27 באוקטובר, בין השעות 18:50 – 21:30. רחוב הארבעה 4 ת"א.
הנחות לסטודנטים ולחברי איגוד מקצועות האנימציה. 

המכללה הישראלית לאנימציה חוגגת 120 שנה להולדתה של אמנות האנימציה, עם צמד הרצאות העוסקות בדמויות הלוני טונז: באגס באני, דאפי דאק, הרואד ראנר, ווייל-אי קויוטי, טוויטי ואחרים.
מרצים: הבמאי-תסריטאי אלון גור אריה (המוסד הסגור, היפופוטם, מועדון הסרט המופרע) והאנימטור דורון מאיר (רואד ראנר, שון הכבשון, אסטריקס והויקינגים).

יום האנימציה הבינלאומי נחגג ברחבי העולם מדי שנה, לציון הקרנת האנימציה הראשונה בפני קהל, בתאריך 28 באוקטובר 1892, לפני 120 שנה. המכללה הישראלית לאנימציה ומועדון הסרט המופרע מציינים את האירוע החגיגי בצמד הרצאות העוסקות בדמויות הלוני טונז של אולפני האחים וורנר, מהסדרות הוותיקות ביותר בעולם האנימציה, ובכלל בעולם הטלויזיה. הלוני טונז מלווים אותנו כבר משנת 1930 – למעלה מ-82 שנים! לאחרונה הם גם קפצו לביקור בסטודיו הישראלי Crew 972, שם הופקה העונה האחרונה בסדרה Road Runner and Wile E. Coyote.

הנה פרק מתוך העונה שהופקה כאן בארץ:

בתכנית:
18:50 – 20:00 – הרצאה של אלון גור-אריה על ההיסטוריה של הלוני טונז, תוך התמקדות במקורות ההומור שלהם, ובעבודתו של המדובב מל בלאנק, שיצר את דמותו של באגס באני.
ההרצאה תלווה בהקרנת דוגמאות וקטעים נדירים.
20:10 – 21:30 – הרצאה של דורון מאיר, שביים פרקים בעונה האחרונה של Road Runner and Wile E. Coyote, על שלבי העבודה בסדרה, מהתסריט ועד למוצר המוגמר, ועל האתגרים הייחודיים של ההפקה. בהרצאה יוצגו קטעים מתוך תהליך ההפקה.

אודות המרצים ופירוט ההרצאות:
אלון גור-אריה הוא במאי, תסריטאי ומנחה אירועי "מועדון הסרט המופרע" – סדרת מפגשים הסוקרת את סיפורם של יוצרי הקומדיה ששינו את עולם הקולנוע. כתב וביים את הסרט "המוסד הסגור", שזיכה אותו בפרס הבמאי הטוב ביותר פסטיבל הקומדיה של יוסטון, פרס בחירת הקהל בפסטיבל הקומדיה בטורונטו ופרס אפקטים מיוחדים בפסטיבל הקומדיה של יוסטון. יצר את תכנית המערכונים המיתולוגית "היפופוטם". הרצה במוסדות כגון קמרה אובסקורה, בית ברל, אוניברסיטת ת"א, הטכניון, אוניברסיטת באר שבע.
אודות ההרצאה: תולדות באגס באני והלוני טונס – סיפור חייו של הקומיקאי המצויר באגס באני שחוגג 73 שנות הומור פרוע ומלחמות עם דאפי דאק. יש לו כוכב משלו בשדרת הכוכבים של הוליווד, סרט אחד זוכה אוסקר ומבטא של אחד שגדל בברוקלין. כבר בסרטו הראשון אמר את משפט המחץ "ברור לך שזו הכרזת מלחמה" אותו "השאיל" מגראוצ'ו מרקס. במהלך סקירת הביוגרפיה של הארנב המפורסם בעולם נתוודע למל בלאנק, האיש שנתן לבאגס את קולו ולא סבל גזר. בלאנק הפיח חיים גם בדמויותיהם של טוויטי הציפור, פורקי החזיר, ספידי גונזלס, דאפי דאק ורבים אחרים. מי שלא מגיע, ברור שזו הכרזת מלחמה!
דורון מאיר הוא במאי אנימציה, אמן סטוריבורד, מאייר וכותב. היה במאי-אנימציה בעונה האחרונה של Road Runner and Wile E. Coyote, יצר סטוריבורדים ואנימציות עבור פרוייקטים כגון הסדרה "שון הכבשון", הסרט "אסטריקס והויקינגים", סדרת משחקי המחשב "היטמן" ועוד. עובד כיום כבמאי אנימציה וסטוריבורד בסרט אנימציה באורך מלא המופק באולפני שורטקאט-פלייגראונד הישראלים. הרצה במוסדות כגון בצלאל, קמרה אוסקורה והמכללה הישראלית לאנימציה. כתב את הספר "המכניקה של המוזה" ומנהל בלוג בנושא.
אודות ההרצאה: דורון מאיר יציג שלבי עבודה על פרקים בסדרה Road Runner, שהופקה בבימויו באולפן הישראלי  CREW972, ומוצגת בערוץ CARTOON NETWORK העולמי (וגם בארץ) כחלק מהעונה האחרונה של הלוני טונז. בהרצאה נסקור את תהליך ההפקה של פרק בסדרה, ונסביר מה מתרחש בסטודיו לאנימציה – החל מהסטוריבורד ועיצובי הדמויות, דרך העבודה היומיומית על השוטים וכלה בתוצאה הסופית. ההרצאה תלווה בקטעי וידאו ותמונות מתוך ההפקה, כולל קטעים שלא נכנסו לגרסה הסופית.

רכישת כרטיסים:
מחיר כרטיס: 40 ש"ח.
מחיר לחברי איגוד מקצועות האנימציה ולסטודנטים: 30 ש"ח.
מחיר לתלמידי, בוגרי וצוות המכללה הישראלית לאנימציה: 20 ש"ח.
כרטיסים לאירוע ניתן לרכוש במזכירות המכללה בטלפון 03-6482345.
המזכירות פועלת בין השעות 9:30 – 15:30.
ניתן גם לרכוש כרטיסים במקום, ביום האירוע.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: