סדנאות מקצועיות לפיסולמפלצות בזיבראש

19/09/2010

סדנאות מקצועיות לפיסול מפלצות תלת-מימדיות בתוכנה ZBrush.
במסגרת פסטיבל אייקון TLV למדע בדיוני ופנטזיה.

תמיד רציתם לפסל, אבל לא רוצים להתלכלך? יש לכם קונספט מגניב למפלצת? רוצים להכיר את התוכנה המהפכנית ביותר בתחום התלת מימד? בסדנאות המקצועיות של המכללה הישראלית לאנימציה, במסגרת פסטיבל אייקון TLV, תוכלו להתנסות ביצירה של מפלצת תלת מימדית בתוכנה זיבראש.

Pixologic ZBrush הינה תוכנת תלת-מימד ייחודית, חדשנית ומהפכנית, שהצליחה לשנות את פני התעשיה והפכה בפרק זמן קצר לכלי חשוב באולפני האנימציה המובילים בעולם. ZBrush שימשה בין היתר בהפקות קולנועיות כגון "שר הטבעות", "שודדי הקאריביים" ו"אווטאר" ובאולפני ענק כגון WETA ,Sony ,ILM ועוד. היא פופולארית גם בתחום משחקי המחשב, ושימשה למשל את יוצרי World of Warcraft.

ZBrush מאפשרת לפסל, לצייר ולטקסטר באופן אינטואיטיבי, בדומה לעבודה עם חומר של ממש. בניגוד לתוכנות תלת-מימד אחרות, ההתעסקות הטכנית ב-ZBrush מצטמצמת למינימום. למרות זאת, ואולי דווקא משום כך, ZBrush מאפשרת להגיע לתוצאות שאינן ברות-השגה בתוכנות רגילות. כמות הפרטים שניתן להוסיף לאובייקטים ב-ZBrush היא כמעט אינסופית, אין מגבלות של פוליגונים, כליי העבודה הם ברובם סוגים שונים של מברשות ציור, וכל העבודה מתבצעת בממשק פשוט ונעים.

את האובייקטים שיוצרים בתוך ZBrush ניתן לייבא לתוך כל תוכנת אנימציה תלת-מימדית, וכך ניתן גם להנפיש אותם. כמו כן ניתן לייבא לתוך ZBrush אובייקטים מתוך תוכנות תלת-מימד אחרות, לצורך המשך טיפול. היכולות האלה הופכות את ZBrush לכלי מעולה עבור כל אנימטור, יוצר או אולפן, המעוניינים להרחיב את יכולותיהם, וליצור דמויות, סביבות ואובייקטים מפורטים עבור הפרוייקטים שלהם.

ZBrush היא גם תוכנת ציור מעולה, המאפשרת להשתמש במברשות אורגניות, הן עבור ציורים דו-מימדיים, והן לצורך ציור וטיקסטור על-גבי אובייקטים תלת-מימדיים.

סדנאות ZBrush במכללה הישראלית לאנימציה יתקיימו בימים ראשון עד רביעי, 26 עד 29 בספטמבר, בין השעות 10:00 – 11:30. כרטיסים ניתן לרכוש בסינמטק ת"א בעלות של 50 ש"ח.
הסדנאות מועברות על-ידי סשה רייכמן – אמן תלת-מימד בוגר המכללה הישראלית לאנימציה, כיום משמש כמורה ומתרגל במכללה.

מפלצת בזיבראשמפלצת של סשה רייכמן בזיבראש. לחצו להגדלה.

 

 

קישורים חשובים:

פרטים על הסדנאות באתר אייקון TLV
אתר התוכנה

גלריה 1
גלריה 2
קהילות ופורומים
סרטון המדגים את העבודה בתוכנה (כדאי להציץ גם בעוד סרטונים רלוונטיים בצד ימין באתר)
קורס ZBrush במכללה הישראלית לאנימציה

 

מפלצת בזיבראש. לחצו להגדלה.
רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: