הפקת סרט אנימציה בהנהלת אלכסאוראל – שינויים והבהרות

16/10/2011
Rage Mouse

לפני כחודשיים פרסמנו כאן לראשונה על קורס הפקת סרט אנימציה בהנהלת אלכס אוראל.

בימים שלאחר פרסום פרטי הקורס, גילינו לצערנו שמה שנתפס בעינינו כמסגרת חיובית וכהזדמנות חד-פעמית עבור הסטודנטים והתעשייה, מתפרש באופן שונה על-ידי אנשים רבים. במקביל לפניות מתלהבות של סטודנטים ובוגרי קורסים לאנימציה, קיבלנו פניות מאנשי מקצוע ותיקים ומוערכים, חלקם חברים אישיים, שראו טעם לפגם בחיבור בין מסגרת אקדמאית לסטודיו מסחרי, ובעובדה שהסטודנטים לא יקבלו שכר. גם פנייתנו לאיגוד מקצועות האנימציה העלתה סדרה של טרוניות. נעצבנו לגלות שכל כוונותינו החיוביות, לרבות ההשקעה הגדולה שהתכוונו להשקיע מכספנו, ללא מטרת רווח, נתפסת בעיניי נציגים בולטים בתעשיית האנימציה כבעייתית. חלק גדול מהפונים ציינו כי אמנם המיזם ראוי, אולם הצורה בה הוא מוצג ומיושם לוקה בחסר. הקשבנו לדברי הביקורת, ועל אף שחלקנו על רובם, חשנו שלא נוכל להתעלם מהם, ולכן חתרנו למציאת פתרון טוב יותר.

אנחנו מפרסמים כאן הצעה למתכונת חדשה ושונה. אנחנו מאמינים שהצעה זו מהווה פתרון מקיף לכל הבעיות, אולם אנחנו עדיין מבקשים מהקוראים לומר את דעתם, באמצעות המשאל שבסוף דף זה.

 

אודות תוכניתנו הראשונית

ראשית נבהיר שוב כי מטרותינו בקורס היו ונשארו חיוביות בלבד: ליצור סרט איכותי, לקדם את תעשיית האנימציה הישראלית, ולהכשיר את דור העתיד של האנימטורים ואמני התלת-מימד. חשבנו ועודנו חושבים, שהתנסות בעבודה מעשית בסביבת סטודיו תקדם מאוד את הסטודנטים, ושהחיבור בינם לבין אנשי מקצוע מנוסים הוא חיובי ורצוי. האמנו שלכל המעורבים בעניין, מסטודיו Crew 972 ועד אחרון הסטודנטים, היה רק מה להרוויח מהמתכונת המוצעת. סברנו שגם על תעשיית האנימציה הישראלית לקדם בברכה את המיזם, שכן גם היא עשויה להרוויח מפירותיו.

חשוב לומר שלא רק שפעלנו ללא כוונת רווח, אלא מתוך ידיעה ברורה שאנחנו צפויים להפסיד סכום גדול ומשמעותי. בניגוד לקורסים אחרים במכללה, ידענו שבקורס זה ההוצאות גדולות פי כמה וכמה מההכנסות. המיזם כולו היה בגדר תרומה שלנו לקהילת האנימציה הישראלית. פעלנו אך ורק לטובת האינטרס הציבורי, מתוך רצון כן ואמיתי להעניק מכספנו, יכולותינו וניסיוננו למען קידום הסטודנטים והתעשייה.

במקביל, זיהינו הזדמנות ליצור, לראשונה בישראל, קורס אנימציה ותלת-מימד למתקדמים, עם תוכנית לימודים מובנית ברמה שלא נראתה כאן מעולם. יתכן שנושא זה לא הובהר דיו בטקסט המקורי שפרסמנו, אולם השיעורים בקורס היו מנותקים מהעבודה על הפרוייקט. תוכנית הקורס כללה שיעורים פרונטליים ומעשיים בתחומים הנעים ממידול, דרך אנימציית דמויות וכלה בפוסט-פרודקשן. עבור כל זאת התכוונו לגבות מהסטודנטים סכום צנוע, כמעט סמלי.

על אף שאנחנו עדיין סבורים שהתוכנית המקורית שהצענו היתה הגונה וראויה, אנחנו מכירים גם בבעייתיות שעלתה ממנה. לפיכך בחרנו לצאת לדרך חדשה ושונה. החלטנו לבטל את הקורס שהצענו, ולהדגיש את ההפרדה בין הנושא האקדמאי לנושא המסחרי.

 

אודות מסלול הלימוד החדש

אנחנו שמחים להכריז היום על מסלול לימודים חדש ומקיף:
מסלול אנימציה, תלת-מימד ופוסט-פרודקשן למתקדמים.

זהו מסלול לימודים שנתי, שינוהל על-ידי אלכס אוראל ומנשה מורובוסה. תוכנית המסלול מבוססת על זו שפיתחנו עבור הקורס שבוטל, אולם היא הורחבה ושודרגה משמעותית. אורך הקורס המקורי היה 6 חודשים והשיעורים היו עתידים להיערך פעמיים בשבוע.
כעת מדובר במסלול שאורכו 10 חודשים, והשיעורים נערכים 4 פעמים בשבוע.
כמו כן, מסלול זה עומד בפני עצמו ואין לו קשר להפקה של הסרט Rage Mouse.

מטרת המסלול היא ליצור אנשי מקצוע בעלי ידע נרחב ומעמיק, שיוכלו להוביל את תעשיית האנימציה ולהתברג בה בעמדות מפתח. תוכנית הלימודים כוללת שיעורים פרונטליים ומעשיים בתחומים הנעים ממידול, דרך אנימציית דמויות וכלה בפוסט-פרודקשן. בין היתר יועברו תכנים מתקדמים ב-Mental Ray, ילמדו תוכנות האפקטים Nuke ו-Fusion, יוצגו טכניקות מתקדמות לריגינג וסקריפטינג, יועברו השתלמויות בנושא אפקטים, מערכות חלקיקים וסימולציות, יתבצעו תרגילים באנימציה, יתקיימו שיעורי רישום לאנימציה ומשחק לאנימציה, ויוסברו תהליכי עבודה המקובלים באולפנים מקצועיים. במהלך הסמסטר האחרון יעבדו הסטודנטים על פרוייקט גמר (סרט או תרגיל מסכם) עם ליווי אישי של צוות המורים.

השקענו זמן ומחשבה מרובים בפיתוח המסלול, תוך התייעצות עם אלכס אוראל וצוות Crew 972, וכן עם שמואל דפנר, מנהל הכשרה טכנית במסלול המתמחים של אולפני פיקסאר (Head of Technical Training at Pixar University), שגם ילווה אותנו בהמשך. אנחנו מאמינים שזה עתיד להיות מסלול לימודי התלת-מימד המתקדם ביותר בישראל.

לחצו כאן לפרטים נוספים על המסלול.

 

אודות הפקת הסרט Rage Mouse

סרט האנימציה הקצר Rage Mouse הוא הרפתקה קומית ובמרכזה עכבר בעל כוחות מיוחדים והמדען שפיתח אותו, חמש דקות לפני פגיעת אסטרואיד קטסטרופלית בכדור הארץ. Rage Mouse הוא סרטו של אלכס אוראל, שהוא מתכנן להגיש לפסטיבלי קולנוע וכנסים רלוונטיים, וכן להציגו אישית בפני בכירי תעשייה בהוליווד. הסרט מופק על-ידי אולפן האנימציה Crew 972, בשיתוף המכללה הישראלית לאנימציה.

לדברי אלכס אוראל:

"מעבר לחדוות היצירה המשותפת עם מקצוענים מוכשרים, הצלחת הסרט הקצר תהיה משולשת:

  • קידום מקצועי אישי לכל המשתתפים, בצורת שדרוג תיק העבודות וקורות החיים, והשתייכות לרשת המקצועית העתידית שתיווצר.
  • הוכחה שנושא הסרט מתאים להפקת סרט באורך מלא, ושאנו, צוות ההפקה של הסרט הקצר, יכולים לבצע אותו.
  • תצוגת תכלית של תעשיית האנימציה והאפקטים הישראלית שתעודד פעילות של לקוחות, משקיעים ותומכים זרים ומקומיים".

המכללה הישראלית לאנימציה מאמינה בפרוייקט, וביכולתו של אלכס להוביל אותו להישגים בינלאומיים. אנו מאמינים שהצלחת הסרט הקצר עשויה להביא לישראל פרוייקטים גדולים, לרבות סרט באורך מלא. לכן, המכללה הישראלית לאנימציה שוקלת להעמיד מיוזמתה לרשות הפרוייקט את מתחם המכללה והמחשבים שבו. כמו-כן, המכללה הישראלית לאנימציה תממן חלק נכבד מהוצאות הפרוייקט במשך 6 חודשים, לרבות עלויות חשמל, תמיכה טכנית, עלויות אחזקת הסטודיו, שירותי מזכירות וכו'. בנוסף, המכללה הישראלית לאנימציה תשתתף באופן משמעותי במימון מלגות או תשלום שכר לסטודנטים שיעבדו על הפרוייקט (בכפוף לתקנון המכללה ולהוראות החוק).

אנחנו עושים כל זאת ללא שום תמורה כספית, מתוך רצון לתרום מכספינו ויכולותינו למען הצלחת הפרוייקט וקידום התעשיה והסטודנטים.

לחצו כאן לפרטים על שילוב לימודים במכללה ועבודה בסרט Rage Mouse.

 

דברי סיכום

לסיכום ברצוננו להדגיש שוב מספר פרטים חשובים:

  • סטודנטים שיבחרו להשתתף בפרוייקט זה יקבלו שכר חודשי ראוי או מלגת לימודים בשווי השכר (בכפוף לתקנון המכללה ולהוראות החוק).
  • אין חובה כלשהי לעבוד על הסרט כתנאי ללימודים בקורס. סטודנטים יוכלו לבחור אם לשלב עבודה ולימודים, או להתמקד בלימודים בלבד.
  • על הסרט יעבדו אנשים נוספים שאינם סטודנטים. אלו יגיעו להסדר שכר או הסדר אחר, ישירות מול Crew 927.
  • השינוי המהותי ביותר בין המתכונת הנוכחית לקודמת הוא שכעת יש הפרדה ברורה בין הפן האקדמי לפן המסחרי.
  • שינוי משמעותי נוסף הוא שהפרוייקט יתנהל למשך 5 חודשים, בעוד מסלולי הלימוד ימשכו 10 חודשים.

 

אירוע חשיפה חגיגי וקביעת ראיון

אנחנו שמחים להודיע על אירוע חשיפה חגיגי של הפרוייקט ושל מסלולי הלימוד, שיתקיים ביום חמישי, 10 בנובמבר, בין השעות 18:00 – 21:00.
לפרטים על האירוע, וכן לפרטים על קביעת ראיון עבודה בפרוייקט, לחצו כאן.

 

משאל קוראים

אנו סמוכים ובטוחים כי המתכונת המוצעת תעזור לקדם הן את הסטודנטים שיקחו בה חלק, והן את הפרוייקט שעל הפרק. עם זאת, אנחנו עדיין מוכנים לשקול אופציות אחרות, וחשוב לנו לקבל את ברכת הדרך מהתעשיה וכן מאיגוד מקצועות האנימציה.

נשמח לשמוע את תגובות הקוראים במייל שכתובתו ragemouse2011@gmail.com.

אנו מתחייבים לקרוא את כל המיילים ולשקול את צעדינו בהתאם.

בברכה,
צוות המכללה הישראלית לאנימציה  

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: