חתולים מצוירים – סרטי אנימציהלכבוד יום החתול הבינלאומי

08/07/2012
חתולים מצוירים

חגיגות יום החתול הבינלאומי יצויינו בישראל בתחרות ציורים ואנימציות, ובאירוע חגיגי של המכללה הישראלית לאנימציה ופסטיבל אנימיקס. כהכנה לחגיגות, ליקטנו עבורכם סרטי אנימציה חתוליים שאסור לפספס.


אם יש משהו שלמדנו באינטרנט, זה שאין כמו חתולים. צילומים וקטעי וידאו של חתולים – חמודים, מצחיקים, מרושעים, מתוקים, מטופשים, מתוחכמים, כשרוניים, אינפנטילים – כבשו כל אתר, כל בלוג וכל דף פייסבוק. אבל הרבה לפני האינטרנט, החתול כיכב ביצירותיהם של מאיירים, אמני קומיקס ואנימטורים. אפשר למצוא חתולים בסדרות אנימציה כמו טום וג'רי, טוויטי וסילבסטר, רן וסטימפי או גארפילד, בסרטי קולנוע מצוירים כמו החתול של שרק, חתול בפאריז, פריץ החתול ושוב גארפילד, וברצועות קומיקס וספרים מאויירים כגון חתול תעלול, אליס בארץ הפלאות, החתול במגפיים וגארפילד פעם שלישית (היינו אומרים גלידה, אבל במקרה שלו – לזניה!).

כי אמנם אין כמו חתול, אבל יותר מזה, אין כמו חתול שיכול לדבר, לספר על מחשבותיו החתוליות, לרדוף אחר עכבר מצויר או להתעלל בכלב מונפש. ובעיקר, אין כמו היכולת של מאיירים ואנימטורים ליצור השוואות מדוייקות בין החתול לאדם.


החתול של סיימון.

אז לרגל יום החתול הבינלאומי, שנחגג ברחבי העולם ב-8 באוגוסט, תתקיים כאן בישראל תחרות בדיוק בנושא הזה: תחרות חתולים מצוירים של המכללה הישראלית לאנימציה, פסטיבל אנימיקס וערוץ בעלי חיים ב-YNET, קוראת לכם לשלוח אנימציות וציורים מקוריים של חתולים. מצחיקים, מרגשים, מקוריים, מטופשים ובעיקר חתוליים. היצירות הזוכות יוכרזו באירוע "חגחתול עולמי" במסגרת אירועי אנימיקס – הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה קומיקס וקריקטורה, שיתקיים בתאריכים 8 עד 12 באוגוסט בסינמטק תל-אביב ובמכללה הישראלית לאנימציה. באותו אירוע תוקרן גם התכנית "אנימיצי" – שעה מלאה של סרטוני אנימציה בכיכובם של חתולים מונפשים.

פרטים על התחרות והאירוע ניתן לקרוא באתר המכללה הישראלית לאנימציה.

כדי לתת לכם כיוונים למחשבה ולעורר את המיצים היצירתיים, ליקטנו עבורכם כאן כמה סרטי אנימציה חתוליים שכיף לראות.

נתחיל עם "החתול של סיימון". סדרת האינטרנט הזו מציגה שתי דמויות בסה"כ: סיימון והחתול שלו. סיימון הוא למעשה האנימטור הבריטי סיימון טואופילד, והחתול שלו הוא… ובכן, החתול שלו. עשרות סרטים התפרסמו בסדרה זו וזכו למאות מליוני צפיות. לאחרונה מככבים סיימון וחתולו גם בספרים, רצועות קומיקס, משחקי מחשב, חולצות ומה לא. ההצלחה נובעת קודם כל מהיכולת של סיימון לאתר בדיוק את התכונות שהופכות חתול לחתול, ולתת להן פרשנות מקסימה, מדוייקת ומצחיקה.
הפרק הראשון בסדרה מופיע בראש הכתבה. לצפיה בפרקים נוספים, הכנסו לאתר הסדרה:
http://www.simonscat.com

למנה שניה, "החתול חזר". סרטו של האנימטור הקנדי קורדל בארקר (מעניין שפירוש שמו הוא דווקא "הנובח"), היה מועמד לאוסקר, אבל הפסיד ל"טין טוי", סרט קצר של אולפני פיקסאר, שהפך בהמשך לסדרת "צעצוע של סיפור". זה לא הפריע לסרט של קורדל להיחשב לאחד מסרטי האנימציה הטובים של כל הזמנים, ובצדק. יש בו שילוב גאוני של הומור משובח, טיימינג מדוייק, עיצובים מרעננים ואנימציה פשוט מצויינת. צפיה מהנה!

אחרי בריטניה וקנדה, הגיע תור הישראלים. הסרט הבא הוא "הארה" של האנימטור הישראלי בוגר בצלאל ערן מושקטל, כיום מורה במכללה הישראלית לאנימציה. כולם יודעים שחתול נופל תמיד על הרגליים, ושפרוסה עם ריבה נופלת תמיד על הצד עם הריבה. ב"הארה", שתי התופעות הללו מביאות לכדי פינאלה שנון ומקורי.

ואחריו, הסרט "געגוע" של איתמר ברק, בוגר המכללה הישראלית לאנימציה. הסרט הזה, אותו יצר איתמר כבר בסמסטר הראשון ללימודיו במכללה, מוכיח שחתולים מונפשים יכולים לא רק להצחיק, אלא גם לרגש. הסרט משלב אנימציה דו-מימדית, שנוצרה בתוכנה TVPaint, עם רקעים תלת-מימדיים שנוצרו ב-LightWave.

נקנח עם סרט ישן למדי, אבל עדיין אחד הטובים. "ואלס עצוב" – קטע מתוך הסרט "אלגרו נון-טרופו", התשובה האיטלקית ל"פנטזיה" של דיסני. האנימטור ברונו בוצטו, אחד הגאונים הגדולים של אמנות האנימציה, יצר משל מרגש על זקנה, שכחה, נטישה, אובדן וחורבן, שמעלה דמעות גם בקרב הצופים הקשוחים ביותר. הסרט נוצר בשנת 76, והוא מן הסתם קצת איטי לימינו, אז תנו לו זמן ואל תתייאשו. הוא מתחיל למעשה רק כעבור דקה וחצי, ושווה כל שניה שתשקיעו בו.

"ואלס עצוב" יוקרן גם בתכנית "אנימיצי" ביום החתול הבינלאומי, בשמיני לשמיני בשעה שמונה בערב, לצד סרטים נוספים, מצחיקים ומרגשים. אז אם לא הספיק לכם, נתראה שם!
אנימיצי, בעריכת דודו שליטא, היא תכנית אנימציה ובה מבחר סרטי חתולים, ישנים וחדשים, על חתולים טובים ומרושעים, שמחים ובודדים. שעה של חתוליות אנימטיבית, הכוללת טעימות מקלאסיקות כמו טום וג'רי והלוני טונס וגם מסרטים חדשים יותר. כולם מצחיקים, מרגשים ומטורפים כמו שרק חתולים מצויירים יודעים להיות.

ואל תשכחו: אם יש לכם ציור או אנימציה של חתול – שלחו אותו לתחרות חתולים מצוירים עד הראשון באוגוסט, ותוכלו לזכות בפרסים ובתהילת עולם חתולית. כדי להישאר מעודכנים בתחרות, מומלץ להצטרף לדף הפייסבוק של חתולים מצויירים.

חגחתול שמח!

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: