הזוכים בתחרות משטרתהעתיד בעיר העתיד

04/10/2012

אנחנו שמחים לבשר על הזוכים בתחרות משטרת העתיד בעיר העתיד, של המכללה הישראלית לאנימציה בשיתוף פסטיבל אייקון TLV. בתחרות, שנערכה לקראת עליית הסרט "השופט דראד", התבקשו המשתתפים ליצור משטרה עתידנית ו/או עיר עתידנית.
היצירות הזוכות מוצגות בתערוכה במסגרת פסטיבל אייקון TLV, וכן בקולנועים נבחרים ברחבי הארץ.
חבר השופטים בתחרות כולל את המאייר יניב שמעוני, שעבד בלונדון על סדרת הקומיקס המקורית של השופט דראד, וכן אנימטורים, מעצבים, מאיירים ואמני אפקטים, שעבדו בסרטים כמו אווטאר, נארניה, 300, ונדטה, הלבוי, השומרים ועוד.

לפרטים על התחרות, לחצו כאן. 


^ זוכי התחרות ברחבת סינמטק תל-אביב.

ואלו היצירות הזוכות:

מקום ראשון:

Some Things Just Never Change של ברק אשרף (לחצו להגדלה).

ברק זוכה בחבילה הכוללת:

 כרטיסים לקולנוע לשנה שלמה: הזמנה זוגית לכל הפרמיירות החגיגיות של סרטי פורום פילם (המייצגים את אולפני דיסני, פיקסאר, סוני, פוקס ועוד) למשך שנה שלמה!
 Inkling – המוצר המהפכני של Wacom, המאפשר לצייר על נייר רגיל עם עט דיגיטלי רגיש ללחץ, ולהעביר את המידע למחשב (כולל עבודה בשכבות). לחצו כאן לסרטון הדגמה.
 הקרנה פרטית של הסרט "השופט דראד" לזוכה ולעוד 50 חברים. ההקרנה תהיה באיזור חיפה, ת"א, ראשל"צ או ירושלים, על פי בחירת הזוכה. לצפיה בטריילר של הסרט, לחצו כאן.
 מלגה* בסך 5000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה – המכללה המקצועית המובילה בישראל לאנימציה ומדיה דיגיטלית. רוצים לשמוע על הקורסים שלנו? בואו לערב פתוח!
 זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV – הפסטיבל הבינלאומי למדע בדיוני, דמיון והעתיד, 1 עד 8 לאוקטובר בסינמטק תל-אביב. לחצו כאן לאתר הפסטיבל.
 בנוסף, היצירה הזוכה תודפס ותוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".

נימוקי השופטים:
יצירה שכולה הנאה, גם ברמת התוכן וגם ברמת הביצוע. ברק בחר להציג את הנושא מהכיוון הקומי קריקטוריסטי, שבו הוא מפגין שליטה מרשימה. עיצוב הדמויות, הפוזות, הקומפוזיציה ועושר הפרטים, סוחפים את המתבונן. גם זוית המבט הבלתי שגרתית משרתת את הרעיון. בנוסף, זהו כנראה הציור המלוטש ביותר שהגיע לתחרות. בזכות הטכניקה המרשימה, כל פרט ופרט זוכה לטיפול מקצועי ואוהב ודוחף את היצירה קדימה. מכלול כל הדברים האלה מציג בפנינו עבודה רהוטה, הדוקה וכמובן מצחיקה, עם עולם עשיר בפרטים.

מקום שני:

אחים לנשק של אדר ברונשטיין (לחצו להגדלה).

אדר זוכה במלגה* בסך 4000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".
אדר מבקש להודות לאולפני ארגוס, שאפשרו לו להשתמש בדמות אותה יצר במהלך העבודה בסטודיו.

נימוקי השופטים:
הרעיון ביצירה נוגע ללב: קרב יריות, תמרות עשן, באלגן, ולבסוף השוטר מציל מן התופת דובי. ולא סתם דובי, אלא דובי שחור ואפלולי עם פאוץ' על הרגל. מעל הכל ישנה כאן הצגה של טכניקה עוצרת נשימה. רקע אפוף עשן, קפוא אך דינמי ודמות שפורצת מתוכו. ההרגשה היא כמעט כמו תצלום חדשותי מהשטח.

מקום שלישי:

Ready For Anything של גל אור (לחצו להגדלה).

גל זוכה במלגה* בסך 3500 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".

נימוקי השופטים:
יצירה זו מציגה תיאור קודר ומסקרן של שוטרי העתיד בתוך עיר בעתיד. האווירה אפלה והשוטרים נראים עסוקים ודרוכים, מה שמוסיף המון חיות ליצירה. כמות הפרטים, הביצוע המרשים וההצמדות לתוכן התחרות הפכו את הבחירה הזו לקלה ביותר.

מקום רביעי:

VERDEN של שירי בלומנטל (לחצו להגדלה).

שירי זוכה במלגה* בסך 3000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".

נימוקי השופטים:
זוהי יצירה מקורית ומעוררת מחשבה, העושה שימוש מושכל בצבעים ובצורות גיאומטריות, שיוצרים נוף אורבני המשדר את השקט של אחרי הדיסטופיה. מלאכת התלת מימד והפוסט ברמה גבוהה מאוד והפריים משדר מקצועיות.

מקום חמישי:

במקום החמישי נוצר שוויון בין שלושה זוכים. לפיכך החליט חבר השופטים להעניק פרסים לשלושתם.
כל אחד מהם זוכה במלגה* בסך 2500 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV. בנוסף, היצירה תוצג בקולנועים נבחרים, לקראת יציאת הסרט "השופט דראד".

Penny for your Thoughts של רוני יהל (לחצו להגדלה).

נימוקי השופטים:
אחת מהיצירות המקוריות ביותר בתחרות, שלוקחת את הקונספט למקומות בלת-צפויים. אווירה קודרת ומסקרנת ששואבת אותך לבחון כל פרט ופרט. הרעיון מטריד ומסקרן בו זמנית, והביצוע מצויין.

Sisters of Battle של צחי כהן (לחצו להגדלה).

נימוקי השופטים:
סגנון נועז שמציג בלגן מאורגן בקומפוזיציה חדשנית, ומשלב בתוכו אלמנטים מתרבות הפופ העכשווית. מעין מבט ציני על הטירוף שהעתיד ההוליוודי כופה עלינו, המבוצע ביד אמן.

Mountain City של אייל לבון (לחצו להגדלה).

נימוקי השופטים:
בתוך שלל יצירות שמנבאות לנו הרס חורבן ומשטר דורסני, מרענן לראות כמה שצובעות עולם בצבעים קצת פחות קודרים. יצירה זו עושה זאת בהצלחה רבה בעזרת שילוב של גימור מקצועי ועיצוב מודרני.

ציון לשבח:

השופטים החליטו להעניק ציון לשבח לשתי יצירות.
שני היוצרים זוכים במלגה* בסך 2000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה.

Future City של תומר קלקודה (לחצו להגדלה).

נימוקי השופטים:
יצירה שמצליחה לספר סיפור עשיר ברבדים, המתרחש בעולם עתידני ומסקרן. עיצוב כח השיטור (או הדיכוי במקרה זה), מצויין – מוזר, מטריד ומפחיד. בנוסף התרשמו השופטים מהיכולת הטכנית בתחומי הקומפוזיציה, הגימור, הצבעים והעיצוב.

הקומיקס Ramallah's Best של אבי אודנהיימר (לחצו להגדלה).

נימוקי השופטים:
יצירה שיש בה גם איכויות ויזואליות ועיצוביות, גם סיפור וגם אמירה.

חביב הקהל:

פרס חביב הקהל הוענק על פי בחירת גולשי פייסבוק. היצירה הזוכה קיבלה מעל 700 לייקים.

בדיקה שגרתית  של רעות יפת (לחצו להגדלה).

רעות זוכה במלגה* בסך 3000 ש"ח לקורס במכללה הישראלית לאנימציה, זוג כרטיסים לסרט "השופט דראד", זוג כרטיסים** לפסטיבל אייקון TLV.

חבר השופטים:

יניב שמעוני –
מאייר ומעצב שעבד על סדרת הקומיקס המקורית של השופט דראד – 2000AD. זוכה פרס מוזיאון ישראל לאיור. מאייר למגזינים, ספרים, פרסומות וטלוויזיה. מעצב דמויות ורקעים לסרטי אנימציה.
שחר לבבי –
אנימטור בכיר שעבד בסרטים כגון אווטאר, ג'ון קרטר, נארניה, גארפילד 2, ג'אמפר, ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף ועוד. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
אמיר גרין –
אנימטור ואמן אפקטים. ניהל צוותים בהפקות ענק בינלאומיות ומקומיות. עבד בין היתר בסרטים 300, השומרים (Watchmen), תפוס ת'גלים (Surf's Up), ונדטה (V for Vendeta), מבוקש (Wanted) הלבוי (Hellboy 1 + 2) ובמשחקי המחשב Deus Ex: Human Revolution ו-Brink. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
ירון ישינסקי –
מעצב ואמן אפקטים. מנהל את סטודיו YASHINSKI – מאולפני האפקטים המובילים בישראל. זכה בעשרות פרסים בינלאומיים, ביניהם פרס פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בניו-יורק, פרס פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בשיקגו ופרס מצלמת הזהב הגרמני. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
יניר תירוש –
אמן תלת מימד ופסל דיגיטלי. ניהל את מחלקת מידול סביבות ב-JVP Animation Lab. שימש כמודלר בכיר באולפני SNOWBALL ובאולפני Shortcut Playground. מורה ומנהל קורס זיבראש במכללה הישראלית לאנימציה.
רפי בן-אהרון –
מעצב דמויות ואמן תלת-מימד בעל נסיון רב בחברות אנימציה לסדרות, סרטים ופרסומות. תפקד כארט דיירקטור ב-JVP Animation Lab, כראש מחלקת מודלינג ב DPSI, כאנימטור ב-Crew972. בקנדה עבד כמודלר ואנימטור, על סדרות טלויזיה וסרט באורך מלא. מורה במכללה הישראלית לאנימציה.
מיש –
במאי קולנוע ואנימציה, מעצב דמויות ומאייר. מחלק את זמנו בין עבודה על פרוייקטים מסחריים, חברתיים ואישיים. מורה במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל.

תקנון התחרות:

* אין כפל הנחות ו/או מלגות. המלגה מותנית בקבלת הסטודנט למכללה (יש לעבור מבחן יצירתיות וראיון אישי, ולהציג תיק עבודות). מלגה לא תוענק רטרואקטיבית (לאנשים שכבר נרשמו למכללה). המלגה אישית ואינה ניתנת להעברה. קבלת המלגה מותנית בפתיחת הקורס. לא ניתן להמיר את המלגה בפרס כספי או אחר. המלגה מיועדת למסלול אנימציה תלת-מימדית, מסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית או מסלול קונספט דיזיין, לפי בחירת הזוכה. המלגה בתוקף ל-12 חודשים.
** כרטיסים חינם לפסטיבל אייקון TLV יוענקו לאירועים ספציפיים בפסטיבל. פירוט אירועי הפסטיבל מפורסם באתר הפסטיבל. הכרטיסים הם מתנת פסטיבל אייקון TLV, ואינם באחריות המכללה הישראלית לאנימציה. כל שאלה או טענה בנושא זה יש להפנות להנהלת הפסטיבל.
*** הכרטיסים לקולנוע וההקרנה הפרטית הם מתנת חברת פורום פילם, ואינם באחריות המכללה הישראלית לאנימציה. כל שאלה או טענה בנושא זה יש להפנות לחברת פורום פילם.
התחרות מתבצעת בהתאם לתקנון המכללה.
המכללה הישראלית לאנימציה רשאית לשנות את תנאי התחרות, לרבות מועד ההגשה ורשימת השופטים.
יצירה שתפר זכויות יוצרים תוסר מהתחרות. המגיש ישפה את המכללה הישראלית לאנימציה על כל נזק שייגרם לה במישרין או בעקיפין עקב הפרת זכויות יוצרים.
הזכויות על היצירות ישארו במלואן בידי המגישים. עם זאת, המכללה הישראלית לאנימציה תוכל להציג את היצירות באינטרנט, בדפוס, בטלויזיה או בכל מדיה אחרת, וכן יוכלו להעבירן לתצוגה אצל צד שלישי, תוך ציון שם היוצר.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: