קורס אנימציה תלת-מימדית

המסלול המקצועי המוביל בישראל ללימודי אנימציה תלת-מימדית.
18 חודשי לימוד (מקביל לשנתיים אקדמאיות) ב-5 סמסטרים.
לימודי ערב או בוקר, בתוכנות Maya ,LightWave ואחרות.

מסלול זה מכשיר את הסטודנטים לעבודה כאנימטורים וכאמני תלת-מימד, באמצעות שיעורי תוכנה וכן שיעורים תאורטיים, המועברים על-ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם. המסלול מחולק לחמישה סמסטרים (אורך כל סמסטר כשלושה חודשים), ומוצע במתכונת לימודי בוקר או ערב.

התוכנה המרכזית הנלמדת במסלול זה היא Maya – תוכנת האנימציה התלת-מימדית המובילה בעולם. בסמסטר הראשון נלמדת גם תוכנת התלת-מימד LightWave, דרכה נלמדים היסודות הבסיסיים של האנימציה התלת-מימדית. הקורס מעניק גם בסיס הכרחי בתוכנות Photoshop, ZBrush, Premiere, After Effects, תוך התייחסות לשימושיהן בתחום האנימציה התלת-מימדית.

בסיום המסלול מפיק כל סטודנט תיק עבודות (שואוריל), המהווה את כרטיס הביקור שלו בבואו במגע עם מעסיקים פוטנציאליים. קורס אנימציה תלת-מימדית במכללה הישראלית לאנימציה הוא כיום הקורס המקצועי והמקיף ביותר בישראל, ובוגריו משתלבים כל העת באולפני האנימציה המובילים במדינה. הוא מצייד את הסטודנטים במגוון רחב של כלים, תחומי-ידע, טכניקות ושיטות עבודה, ומאפשר להם להפוך לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, כבר בתום הקורס.

יצירות סטודנטים ובוגרים (לחצו להגדלה):



לחצו כאן לעוד יצירות סטודנטים, אנימציות ותיקי עבודות.

ניתן ללמוד את המסלול בארבע מתכונות:

סרטים ותרגילים בערוץ ה-YouTube של IAC (לחצו לכניסה לערוץ):

זמני המסלול:

משך המסלול סה”כ 18 חודשים ב-5 סמסטרים.

סדנאות ההעשרה (השייכות למסלול המורחב ולמסלול המשולב) מתקיימות תמיד במשך 10 חודשים, בין החודשים אוקטובר עד יולי, בימי חמישי בערב.
בסמסטר ה’, שבו מתבצעת העבודה על פרוייקט גמר ותיק עבודות, מתקיימים שיעורים פעם בשבוע.
המסלול נפתח פעמיים בשנה, בחודשים אוקטובר ואפריל, במסלולי בוקר וערב.

שימו לב: שנה אקדמאית ברוב המוסדות מוגדרת כ-8 חודשים (לרוב בחודשים אוקטובר עד יוני).
אורך מסלול אנימציה תלת-מימדית ב-IAC הוא 18 חודשים מלאים (אוקטובר עד מרץ או אפריל עד ספטמבר), השקולים ליותר משנתיים אקדמאיות. בין הסמסטרים מתקיימות חופשות שאורכן נע בין שבועיים ל-6 שבועות.

אורך כל שיעור כ-4 שעות אקדמאיות* (בשעות 17:30 – 20:45 או 10:30 – 13:45).
בנוסף מתקיימים שיעורי תרגול בנוכחות מתרגל במשך כל השבוע (למעט חופשות ומקרים מיוחדים).
המסלול המצומצם כולל לפחות 90 שיעורים, שהם 360 שעות אקדמאיות (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המורחב כולל לפחות 127 שיעורים, שהם 508 שעות אקדמאיות (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המשולב כולל לפחות 135 שיעורים, שהם 540 שעות אקדמאיות (לא כולל שעות תירגול).
המסלול המשולב-מורחב כולל לפחות 172 שיעורים, 688 שעות אקדמאיות (לא כולל שעות תירגול).

המסלולים כוללים גם שיעורי תירגול (בהנחיית מתרגל), בסך כולל של 340 שעות אקדמאיות לפחות.
במהלך הלימודים יתכנו שיעורים תגבור בנושאים קיימים, או בנושאים שאינם מצויינים במערכת.
* שעה אקדמאית = 45 דקות.

סטודנטים שיירשמו בהרשמה המוקדמת יקבלו גם מכינה חינם, הכוללת שיעורים ברישום, בפיסול ובפוטושופ.

פירוט נושאי הלימוד:

במסלול אנימציה תלת-מימדית נלמדים כל שלבי העבודה בתלת-מימד. משלבי העיצוב הראשוניים ועד שלבי העריכה הסופיים. הסטודנטים מקבלים ידע נרחב לגבי כל הכלים, הטכניקות, שיטות העבודה והתוכנות הנחוצות. במהלך הלימודים, יכול כל סטודנט למצוא את מקומו ואת התחום המועדף עליו, לפי נטיותיו האישיות. ניתן ללמוד לעומק את שיטות העבודה הנהוגות בהדמיה ארכיטקטונית או פיזיקלית. ניתן להרחיב לנושאים של פוטו-ריאליזם או עיצוב דמויות. ניתן להתעמק באנימציית דמויות או אפקטים מיוחדים. כל אחד מהתחומים מצריך ידע מיוחד, אותו מעבירים במכללה מיטב אנשי-המקצוע, כאשר כל מורה מעביר שיעורים בתחום ההתמחות הספציפי שלו. הסטודנטים לומדים את כל המקצועות ומכינים תיק עבודות מקיף, אך יש באפשרותם להתמחות בתחום ספציפי אחד, על-פי בחירתם.

במסלול המורחב ובמסלול המשולב נלמדים נושאים נוספים:
מסלול מורחב:
פרטים על סדנאות ההעשרה ניתן לקרוא כאן
.
מסלול משולב:
פרטים על אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית ניתן לקרוא כאן
.
על יתרונות המסלול המשולב/משולב-מורחב ניתן לקרוא כאן.

במהלך חמשת הסמסטרים נלמדים הנושאים הבאים:

סמסטר א’:

לימודי תוכנה: בסיס בתוכנה LightWave והבנת עקרונות העבודה בתלת-מימד.
מידול: בניית אובייקטים תלת-מימדיים. ארכיטקטורה ועיצוב פנים. מידול ראש אנושי ריאליסטי.
טקסטורות ורינדור: חומרים ומרקמים. פוטו ריאליזם. סיגנוּן. מנועי רינדור.
תאורה: סוגי תאורה. תאורה קולנועית. תאורה נפחית (Volumetrics , GI ו-HDRI).
מצלמה: הגדרות כגון רוחב עדשה, עומק שדה, טשטוש תנועה, רזולוציה וכו’.
אנימציה: ציר-הזמן. אנימציית מצלמה. האצה והאטה.
גרפיקה: היכרות עם תוכנת Photoshop.
עריכה: בסיס בתוכנה Premiere והכרות עם יסודות העריכה והבימוי.
קומפוזיטינג: בסיס בתוכנה After Effects ויסודות בקימפוז ובתיקוני צבע.
פרוייקט סיום: סרטון תנועת מצלמה בתוך חדר, כולל עריכה, פסקול ופוסט פרודקשן.

פרוייקט ראשון בסמסטר א’ – חודש ראשון ללימודים (לחצו להגדלה):

סמסטר ב’:

לימודי תוכנה: בסיס בתוכנה Maya.
מידול: מידול דמות קארטונית. דגשים באנטומיה ובטופולוגיה.
פיסול ממוחשב: היכרות עם התוכנה ZBrush.
אנימציה: בסיס באנימציית-דמויות. עקרונות אנימציה. תרגילי אנימציה. מורפינג וליפ-סינק.
חומרים וטקסטורות: שיטות לפרישת UV. עבודה עם חומרים מתקדמים כגון SSS.
ריג: בסיס והבנה ביצירת ריג. בניית עצמות וקביעת היררכיה. IK מול FK.
מבע קולנועי: שוטים, פריימים וזוויות צילום. קומפוזיציה. עבודה עם סאונד.
עריכה: היכרות עם תוכנת Premiere.
פוסט-פרודקשן: היכרות עם תוכנת After Effects.
פרוייקט סיום: פרוייקט לסיכום הסמסטר וכן הפקת שואוריל (אוסף עבודות).

סמסטר ג’:

לימודי תוכנה: התמקצעות בתוכנת התלת מימד Maya.
מידול: כליי מידול לצרכי מידול אובייקטים קשיחים (Hard Surface) ואורגניים (דמויות).
מידול קשיח: עבודה עם NURBS, SPLINES וכלים טכניים.
מידול אורגני: דמות קארטונית. דגשים באנטומיה, טופולוגיה, ריטופולוגיה.
מידול מתקדם: עבודה עם Cluster ו-Lattice ושימוש ב-Blend Shapes.
אנימציה: אנימציית דמויות. אנימציה פיזיקלית. עקרונות אנימציה. תרגילי אנימציה.
חומרים וטקסטורות: שיידינג במאיה, עבודה עם הייפרשייד ו-Nodes, פרישת UV.
תאורה ורנדר: עבודה עם Maya Sofware מול Mental Ray.
ריג: יצירת ריג לדמות, כולל ג’וינטים, סקינינג, IK, FK, שימוש ב-Constraints וכו’.

סמסטר ד’:

מידול: דמות קארטונית. דגשים באפיון, עיצוב, פרופורציות וריטופולוגיה.
אנימציה: אנימציית דמויות. משחק ותיאטרון. עבודה עם פסקול. תרגילי אנימציה מתקדמים.
טקסטורות: טקסטורות מתקדמות, SSS וחומרים מתוחכמים.
תאורה ורנדר: עבודה עם Final Gather, Ambient Occlusion, Skykight וכו’.
פוסט-פרודקשן: רינדור וקימפוז בשכבות (Passes / Layers).
התמחות: בחירת תחום התמחות מתוך שלל מקצועות האנימציה והעמקת הלימוד בתחום זה.
כלים מתקדמים במאיה: בסיס במערכות חלקיקים, בדים, שיער.
רינדור בשכבות: שימוש במאיה ובאפטר אפקטס ליצירת שכבות והוספת אפקטים.

סמסטר ה’:

פרויקט גמר בכל נושא, על פי בחירת הסטודנט, בליווי אישי של צוות המורים.
תיק עבודות: הפקת תיק עבודות מקיף, הכולל התמחות בתחום ספציפי. הפקת שואוריל.
(אופציונלי) סרט גמר: סטודנט המעוניין בכך יוכל להפיק סרט אנימציה אישי.
הסטודטים מקבלים עזרה, הכוונה וליווי אישי מצוות המורים בהפקת תיק העבודות וסרט הגמר.

הערות:
1. המסלולים נמצאים בעדכון תמידי ומותאמים לשינויים שמתרחשים תדיר בתוכנות ובשיטות העבודה. המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן מעת לעת, בהתאם לשיקוליה, את נושאי השיעורים, התאריכים ורשימת המורים.
2. הקורס אינו מתעמק בתוכנות פוטושופ, פרמייר, אפטר-אפקטס או זיבראש, אותן ניתן ללמוד בנפרד בקורסים אחרים במכללה הישראלית לאנימציה. העבודה בתוכנות אלו במהלך הקורס היא רק לצרכים ספציפיים, וההיכרות איתן היא מוגבלת וממוקדת.

רוצים עוד מידע?
השאירו פרטים ונחזור אליכם: